Didàctica i desenvolupament curricular [102068]
Olmos Rueda, Patricia
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Additional title: Teaching and Curricular Development
Date: 2015-16
Abstract: La didàctica i el desenvolupament curricular a la titulació de primària està orientada a comprendre els processos d'ensenyament i aprenentatge en el context de l'educació primària i a analitzar els plantejament curriculars, des del punt de vista del seu disseny i desenvolupament, més permitent i actuals en aquesta etapa d'ensenyament. Es tracta, doncs, d'una assignatura que tindrà una continuïtat a tercer curs amb l'assignatura planificació, investigació i innovació que permetrà aprofundit i ampliar els plantejaments didàctics i curriculars, en aquest cas, més concretament, en les funcions de planificació, investigació i innovació. Des d'aquest punt de vista, l'assignatura de didàctica i desenvolupament curricular ha d'establir els referents teòrics i pràctics pel treball a l'etapa d'educació primària. Els objectius de l'assignatura es concreten en: 1. Comprendre les diferents concepcions sobre el curriculum i llur relació amb la didàctica. 2. Analitzar el model i l'estructura curricular actual a l'etapa de l'educació Primària 3. Analitzar els components del disseny i desenvolupament curricular per competències 4. Dissenyar processos d'ensenyament i aprenentatge d'acord amb els plantejaments curriculars i les necessitats dels grups d'aprenentatge. 1 Didàctica i desenvolupament curricular 2015 - 2016 5. Reflexionar sobre les principals funcions docent, la funció tutorial i la gestió i dinamització del grup d'aprenentatge.
Abstract: During this year, student teachers will learn about teaching and learning processes and they will analyse, on the one hand, curricular approaches within learning and teaching methods and, on the other, the curriculum perspective in primary education. Education and Curriculum Development will continue in the 3rd year with the subject Planning, Research and Innovation. This latter will go into detail about teaching and curriculum approaches, with specific reference to planning, research and innovation. In this way, this subject aims to establish theoretical and practical benchmarks for working in primary education. This year prepares student teachers to: 1. Understand curriculum conceptions and how these are related to didactics. 2. Analyse the structure of the current primary education curriculum. 3. Analyse the components of didatics and curriculum development by competencies. 4. Design teaching and learning processes according to learning groups' needs. 5. Think about the teacher's role in relation to tutorial intervention and management and dynamics of learning groups.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès
Studies: Educació Primària [2500798]
Study plan: Grau en Educació Primària [1140] ; Grau en Educació Primària [896]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 31.6 KB

Anglès
5 p, 31.8 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2015-07-22, last modified 2024-04-07



   Favorit i Compartir