visitant ::
identificació
|
|||||||||||||||
Cerca | Lliura | Ajuda | Servei de Biblioteques | Sobre el DDD | Català English Español |
Pàgina inicial > Materials acadèmics > Guies docents > Recerca en Clínica Neuropsiquiàtrica |
Títol variant: | Investigación en Clínica Neuropsiquiátrica |
Data: | 2015-16 |
Resum: | El mòdul de "Recerca en Clínica Neuropsiquiàtrica" té com a objectiu fonamental iniciar els alumnes en els fonaments de la recerca clínica i traslacional en Salut Mental, així com en els coneixements necessaris per a una interacció eficient amb la investigació bàsica. S'inicia amb l'entrenament per saber formular preguntes d'investigació amb potencial rellevància clínica. Es desenvoluparan aspectes de la metodologia general d'un projecte de recerca, amb un èmfasi particular en els problemes de disseny plausible, robustesa dels mètodes a emprar, selecció de procediments d'anàlisi de resultats, identificació a priori de possibles fortaleses i debilitats de l'estudi així com les possibles aportacions inèdites a l'àrea de coneixement. S'instruirà els alumnes sobre les relacions entre un projecte aïllat i una línia de treball. Es desenvoluparan així mateix els detalls de la captació de recursos i les necessitats formals d'un projecte competitiu. Es revisarà la necessitat de generar patents i altres elements explotables, així com les vies per desenvolupar-los. Finalment es practicaran estratègies d'èxit en la generació de publicacions científiques d'impacte. El mòdul inclourà aspectes teòrics amb un alt component d'interacció entre els alumnes i els docents, on es discutiran les generalitzacions que poden derivar d'exemples concrets treballats a partir del "problem-based learning". Un complement clau serà la integració dels alumnes en grups de recerca per culminar, en un model "hands-on" fortament tutoritzat, els ítems d'entrenament específic. El resultat final serà la capacitació de professionals per emprendre una carrera d'investigació clínica i traslacional en neuropsiquiatria, amb sinergies i interaccions amb altres actors d'una investigació altament competitiva. Es parteix d'un marc de competències orientat a inculcar i reforçar en l'alumne un: - Conocimento ampli de les bases neurocientífiques de les patologies mentals - Bagatge epidemiològic per comprendre els factors de risc crucials en el sofriment per patologia mental - Domini de l'avaluació fenomenològica detallada i consistent dels desordres mentals - Poso sòlid en Neurofilosofia i Neurociència Cognitiva - Maneig sofisticadoy segur de la dispensació de psicofàrmacs. - Hàbit de practicar el pensament autònom i crític En funció de tot això es pretenen implantar. |
Drets: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: | Català, castellà |
Titulació: | Investigació Clínica Aplicada en Ciències de la Salut [4312326] |
Pla d'estudis: | Màster Universitari en Investigació Clínica Aplicada en Ciències de la Salut [991] |
Document: | Objecte d'aprenentatge |
Català 6 p, 33.1 KB |
Castellà 7 p, 35.0 KB |