Per citar aquest document:
Student preconceptions and learning economic reasoning
Busom i Piquer, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada)
López-Mayan, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona)
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada

Publicació: Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada 2015
Descripció: 32 p.
Resum: Economic views held by the general public tend to differ significantly from those of economic experts. To what extent would these differences fade away if people were exposed to economic instruction? In this paper we identify first-year college students' initial preconceptions about economic issues, explore some cognitive biases behind them, verify their persistence, and test whether beliefs are correlated to course performance. We conduct a survey at the beginning and the end of the semester on a sample of students taking an economic principles course. We find evidence of preconception persistence, inconsistencies and self-serving bias. Most students do not incorporate the newly learned tools into their thinking process, even if they perform well. Many economics senior students have some beliefs that are contradicted in a principles course. Instruction in economics could be more efficient if it explicitly addressed students' preconceptions and biases, a path already taken in other disciplines.
Drets: L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: Creative Commons
Llengua: Anglès.
Col·lecció: Documents de treball
Col·lecció: Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; 15.08
Document: workingPaper
Matèria: Educació -- Aspectes econòmics ; Economic education ; Student beliefs ; Cognitive bias ; Psychology ; Teaching of economics

Adreça alternativa:

32 p, 409.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Working papers

 Registre creat el 2016-02-04, darrera modificació el 2016-09-28

   Favorit i Compartir