Publicació: |
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada 2016 |
Descripció: |
35 p. |
Resum: |
This paper analyses the relationship between road infrastructure improvements and investment in capital assets. Using aggregate data at a provincial level for 1977-2008, an equation for machinery and equipment investment is estimated applying Panel Corrected Standard Errors. The results indicate that the long-term elasticities of investment in relation to market potential, GDP and average years of schooling are 0. 90, 0. 75 and 0. 80, respectively. Additionally, the long run impact of a road infrastructure investment policy is assessed. We find that the elasticities of investment in machinery and equipment, capital stock and GDP in relation to travel time are 1. 18, 0. 33 and 0. 11, respectively. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Llengua: |
Català |
Col·lecció: |
Departament d'Economia Aplicada. Documents de treball |
Col·lecció: |
Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; 1610 |
Document: |
Working paper |
Matèria: |
Enginyeria del trànsit ;
Espanya ;
Transport ;
Inversions ;
Infraestructures (Transport) ;
Travel time ;
Market potential ;
Regional investment ;
Road infraestructure |