Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/160332
Economia de l'Empresa [102122]
Torreguitart Mirada, Maria Consol
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa

Títol variant: Economía de la Empresa
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Comptabilitat i Finances [947]
Titulació: Comptabilitat i Finances [2501231]
Resum: L'assignatura Economia de l'Empresa és una assignatura introductòria que presentar els conceptes bàsics del món de l'empresa i introdueix en el procés de direcció i presa de decisions empresarials. Com a objectius formatius de l'assignatura destacarem: El primer bloc de l'assignatura té com a finalitat que l'estudiant comprengui que és una empresa, els grups socials que hi intervenen i els cicles i processos bàsics empresarials. També es busca que l'estudiant comprengui la raó de l'existència d'empreses, la funció de l'empresa com a agent econòmic, així com les diferents formes d'empresa que fan la seva activitat en l'economia de mercat. En el segon bloc s'estudien els conceptes bàsics per entendre que és i com funciona el procés directiu. Es detallen les funcions de la gerència, els nivells de direcció i les funcions que han desenvolupat així com les principals habilitats directives. Es presenta com és el procés de decisió en una organització, quins aspectes cal considerar i els principals models i mètodes de decisió. I es presenten els conceptes bàsics per entendre que és i com es dissenya l'organigrama d'una empresa. Es treballen els paràmetres de disseny i es detallen els diferents models organitzatius analitzant la seva casuística.
Resum: La asignatura Economía de la Empresa es una asignatura introductoria que presenta los conceptos básicos del mundo de la empresa e introduce en el proceso de dirección y toma de decisiones empresariales. Como objetivos formativos de la asignatura destacaremos: El primer bloque de la asignatura tiene por objeto que el estudiante comprenda que es una empresa, los grupos sociales que intervienen y los ciclos y procesos básicos empresariales. También se busca que el estudiante entienda la razón de la existencia de empresas, la función de la empresa como agente económico, el papel del precio y la creación de valor en las transacciones financieras, así como las diferentes formas de empresa que hacen su actividad en la economía de mercado. En el segundo bloque se estudian los conceptos básicos para entender que es y cómo funciona el proceso directivo. Se detallan las funciones de la gerencia, los niveles de dirección así como las principales habilidades directivas. Se presenta cómo es el proceso de decisión en una organización, qué aspectos hay que considerar y los principales modelos y métodos de decisión. Se trabajan los parámetros de diseño y se detallan los diferentes modelos organizativos analizando su casuística.
Llengua: Català



Català
5 p, 83.1 KB

Castellà
4 p, 82.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-08, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir