Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/160794
Educació i contextos educatius [101644]
Ion, Georgeta
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Education and Educational Contexts
Títol variant: Educación y contextos educativos
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Educació Infantil [847] ; Educació social [827] ; Pedagogia [1211] ; Educació primària [896]
Titulació: Educació Infantil [2500797] ; Educació social [2500260] ; Pedagogia [2500261] ; Educació primària (anglès) [2500798]
Resum: L'assignatura contribueix a comprendre el fenomen educatiu dins la societat actual, mostrant la seva importància pel desenvolupament individual i col·lectiu de les persones i identificant a grans trets algunes de les problemàtiques més rellevants inherents al món de l'educació avui. Considera els marcs socials, normatius i institucionals com a referents generals on s'emmarca l'actuació d'un professional en un territori, aula o realitat concreta. L'assignatura també contribueix a l'orientació educativa de l'estudiantat de primer any a la facultat de Ciències de l'Educació, al presentar els possibles àmbits d'intervenció dels diferents professionals de l'educació i els contextos en que la seva actuació es desenvolupa. En aquest sentit, també té una clara funció propedèutica per cursos posteriors. Alguns dels objectius formatius que destacaríem són: Comprendre la realitat educativa com a síntesi de múltiples influències; Desenvolupar opinions sobre problemàtiques educatives actuals; Relacionar realitats educatives concretes amb decisions i opcions socioeducatives; Identificar els límits socials i normatius que emmarquen l'activitat pedagògica.
Resum: The subject contributes to understand the educational phenomena in the nowadays society, showing its importance for the individual and social development and identifying the critical aspects of the educational context. Social framework, legal and institutional aspects are considered. In addition, the subject contributes to guide the first year student in the educational field bringing insights on their main professional fields. The objectives are: - To understand the educational reality as a result of many influences - To develop opinions about educational problems - To relate different educational realities to concrete decisions and socioeducational options - To identify the social and legal limits framing the educational activity.
Resum: La asignatura contribuye a comprender el fenómeno educativo dentro de la sociedad actual, mostrando su importancia para el desarrollo individual y colectivo de las personas e identificando a grandes rasgos algunas de las problemáticas más relevantes inherentes al mundo de la educación hoy en día. Considera los marcos sociales, normativos e institucionales como referentes generales donde se enmarca la actuación de un profesional en un territorio, aula o realidad concreta. La asignatura también contribuye a la orientación educativa del estudiante de primer año en la Facultad de Ciencias de la Educación, al presentar los posibles ámbitos de intervención de los diferentes profesionales de la educación y los contextos en que su actuación se desarrolla. EN este sentido, también tiene una clara función propedéutica para cursos posteriores. Algunos de los objetivos formativos que destacamos son: Comprender la realidad educativa como síntesis de múltiples influencias. Desarrollar opiniones sobre problemáticas educativas actuales. Relacionar realidades educativas concretas con decisiones y opciones socioeducativas Identificar los límites sociales y normativos que enmarcan la actividad pedagógica.
Llengua: Català



Català
8 p, 90.5 KB

Anglès
7 p, 86.5 KB

Castellà
8 p, 93.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-15, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir