Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/160822
Models de Gestió Comercial [102351]
López Sintas, Jordi
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa

Títol variant: Marketing Models
Títol variant: Modelos de Gestión Comercial
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Administració i Direcció d'Empreses [950]
Titulació: Administració i Direcció d'Empreses (anglès) [2501572]
Resum: Context Es tracta d'una assignatura optativa de 6 crèdits ECTS per als graus d'Administració i Direcció d'Empreses, economia i marketing impartits a la UAB, i s'ofereix al segon semestre de quart curs. El seu propòsit és l'estudi avançat dels problemes bàsics de la gestió comercial de l'empresa (Màrqueting): anàlisi estratègica i decisions comercial amb la utilització de models i suport informàtic Concretament es proposa desenvolupar les habilitats necessàries per saber utilitzar els models de màrqueting en un ampli ventall de decisions: la segmentació dels mercats, l'elecció de producte, la posició del producte en el mercat, les estratègies de preus, la política de producte, la política de distribució i comunicació, l'anàlisi de les interaccions entre els elements del màrqueting-mix i en la gamma de productes. L'assignatura de models de gestió comercial presenta, analitza, aplica, i valora una sèrie de models desenvolupats en l'àrea de coneixement del màrqueting per la presa de decisions comercials estratègiques de l'empresa, a més de presentar les eines de decisió i els coneixements necessaris per dissenyar un programa comercial efectiu. Al finalitzar el curs l'alumne ha de ser capaç de: I. Valorar el paper que juga el màrquetings i, especialment, l'estratègia comercial en la competitivitat de l'empresa. II. Conèixer les diferents fonts d'informació disponibles per la presa de decisions comercials i la seva possible utilitat. III. Utilitzar eines sofisticades (models informatitzats) per la resolució dels problemes que planteja la direcció 1 III. Utilitzar eines sofisticades (models informatitzats) per la resolució dels problemes que planteja la direcció d'empreses i especialment la seva funció comercial. IV. Conèixer els requisits d'informació que requereixen les eines per la presa de decisions comercials i quines alternatives disposem quan ens enfrontem a restriccions d'informació. V. Definir un problema comercial, avaluar les diferents solucions que proposen els models comercials, i proposar una solució o pla d'acció argumentat. VI. Explicar la realitat de les empreses espanyoles, els seus problemes comercials més rellevants, tant estratègics com de direcció i gestió, les solucions que algunes han adoptat i el perquè.
Resum: Context This is an elective course of 6 ECTS for students of Business Administration and Management, Economics and Marketing Studies taught at UAB and is offered during the second semester of the fourth year. Its purpose is to advance the study of applied marketing models: strategic marketing analysis and marketing decision using models, data, and computer support. Specifically it aims to develop the skills needed to apply marketing models in a wide range of marketing decisions: market segmentation, product choice, prositioning, pricing strategies, product policy, and analysis of the interactions between the elements of the marketing-mix. The course presents business management models, analyzes, implements, and evaluates a number of models developed in the area of marketing knowledge for making strategic business decisions, in addition to presenting a set of decision tools and the necessary knowledge to design an effective marketing program. Objectives At the end of the course the student should be able to: I Evaluate the role of marketing, particularly marketing strategy on the competitiveness of the company. II. Understand the various sources of information available for making marketing decisions and their possible usefulness. III. Use sophisticated tools (software models) for the resolution of marketing problems. IV. Konw the needed information for using marketing models and data process tools for business decision making. V. Define a business problem, evaluate the different solutions business models suggest, and propose a 1 V. Define a business problem, evaluate the different solutions business models suggest, and propose a solution or action plan. VI. Explain the reality of Spanish companies, their most important business problems, strategic as well as tactics, the usual solutions and its logic.
Resum: Contexto Se trata de una asignatura optativa de 6 créditos ECTS para los grados de Administración y Dirección de Empresas, Economía y marketing impartidos en la UAB, y se ofrece el segundo semestre de cuarto curso. Su propósito es el estudio avanzado de los problemas básicos de la gestión comercial de la empresa (Marketing): análisis estratégico y decisiones comerciales con la utilización de modelos y soporte informático Concretamente se propone desarrollar las habilidades necesarias para utilizar los modelos de marketing en un amplio abanico de decisiones: la segmentación de los mercados, la elección de producto, la posición del producto en el mercado, las estrategias de precios, la política de producto, la política de distribución y comunicación, el análisis de las interacciones entre los elementos del marketing-mix y en la gama de productos. La asignatura de modelos de gestión comercial presenta, analiza, aplica, y valora una serie de modelos desarrollados en el área de conocimiento del marketing para la toma de decisiones comerciales estratégicas de la empresa, además de presentar las herramientas de decisión y los conocimientos necesarios para diseñar un programa comercial efectivo. Objetivos Al finalizar el curso el alumno debe ser capaz de: I. Valorar el papel que juega el marketing y, especialmente, la estrategia comercial en la competitividad de la empresa. 1 II. Conocer las diferentes fuentes de información disponibles para la toma de decisiones comerciales y su posible utilidad. III. Utilizar herramientas sofisticadas (modelos informatizados) para la resolución de los problemas que plantea la dirección de empresas y especialmente su función comercial. IV. Conocer los requisitos de información que requieren las herramientas para la toma de decisiones comerciales y qué alternativas tenemos cuando nos enfrentamos a restricciones de información. V. Definir un problema comercial, evaluar las diferentes soluciones que sugieren los modelos comerciales, y proponer una solución o plan de acción argumentado. VI. Explicar la realidad de las empresas españolas, sus problemas comerciales más relevantes, tanto estratégicos como de dirección y gestión, las soluciones que algunas han adoptado y el porqué.
Llengua: Català



Català
7 p, 88.9 KB

Anglès
7 p, 85.7 KB

Castellà
7 p, 87.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-15, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir