Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/161029
L'experimentació en educació infantil [102004]
Espinet Blanch, Mariona
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Experimentation in Early Childhood Education
Títol variant: La experimentación en educación infantil
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Educació Infantil [847]
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Resum: Contextualització i finalitat global: "L'experimentació a l'educació infantil" és una assignatura optativa que s'ofereix a 4rt curs del Grau d'Educació Infantil. En aquesta fase l'estudiant ja ha realitzat totes les assignatures de didàctica de les diferents àrees del currículum on es treballa l'experimentació en diferents àmbits culturals com la plàstica, la música, la matemàtica, o les ciències. Amb aquesta assignatura es pretén aprofundir de manera sistemàtica en el procés d'experimentació a l'escola bressol i al parvulari. Es fa un èmfasi especial en el coneixement, anàlisi i disseny de situacions educatives d'experimentació que afavoreixin el desenvolupament dels infants, que acullin la diversitat cultural i que promoguin el desenvolupament de valors i actituds de respecte i cura pel medi ambient. Objectius formatius: 1. Conèixer les teories sobre el desenvolupament de la capacitat d'experimentació dels infants. 2. Conèixer els fonaments de l'experimentació científica i el seu paper en el desenvolupament del coneixement del món natural i social. 1 3. Identificar els diferents àmbits d'experimentació(Ex: els éssers vius, els materials, la llum i les ombres, el moviment) i la seva relació interdisciplinar amb altres àmbits socials i culturals com són la narrativa, la plàstica, la música, la psicomotricitat, l'alimentació o les matemàtiques. 4. Conèixer i analitzar situacions educatives d'experimentació a l'escola bressol i al parvulari. 5. Dissenyar situacions didàctiques d'experimentació a l'escola bressol i al parvulari tenint en compte els referents teòrics, curriculars i socials plantejats a l'assignatura.
Resum: Contextualization and global aim Experimentation in Early Chilldhood Education is an elective subject offered within the fourth year of the Early Childhood Education Graduate Degree. At this point students have already taken the subjects whose content deals with the didactics of music, science, mathematics, social sciences and art. The global aim of this subject is to deepen systematically in the process of experimentation in early years education (0-6). There is a specific focus on students' competence in designing, implementating and evaluating educational proposals fostering experimentation within early years classrooms. These educational proposals aim at promoting children development, acknowledging cultural diversity, and fostering the development of caring values and attitudes towards the environment. Objectives: 1. To know the theories on the development of young children capacity to experiment 2. To know the background of scientific experimentation and to recognize its value in the development of children's knowledge on the natural and social phenomena. 1 3. To identify the different dimensions of experimentation (living beings, materials and movement) and their relationship with other curricular areas such as narrative, artwork, music, psychomotricity, nutrition and mathematics. 4. To know and analyze educational proposals on experimentation in early years education 4. To design, implement and evaluate teaching sequences that promote experimentation in early years education taking into account the theoretical, curriculum, and social referents presented in the course.
Resum: Contextualización y finalidad global: La experimentación en la educación infantil es una asignatura optativa que se ofrece en 4º curso del grado de Educación Infantil. En esta fase el estudiante ya ha realizado todas las asignaturas de didáctica de las diferentes áreas del currículum donde se trabaja la experimentación en diferentes ámbitos culturales como la plástica, la música, la matemática o las ciencias. Con esta asignatura se pretende profundizar de manera sistemática en el proceso de experimentación en la escuela infantil y en el parvulario. Se hace énfasis especial en el conocimiento, análisis y diseño de situaciones educativas de experimentación que favorezcan el desarrollo de los niños y niñas, que acojan la diversidad cultural y que promuevan el desarrollo de valores y actitudes de respeto y cuidado del medio ambiente. Objetivos formativos: 1. Conocer las teorías sobre el desarrollo de la capacidad de experimentación de los niños y niñas. 2. Conocer los fundamentos de la experimentación científica y su papel en el desarrollo del conocimiento del mundo natural y social. 1 3. Identificar los diferentes ámbitos de experimentación (Ej. : los seres vivos, los materiales, la luz y las sombras, el movimiento) y su relación interdisciplinar con otros ámbitos sociales y culturales como son la narrativa, la plástica, la música, la psicomotricidad, la alimentación o las matemáticas. 4. Conocer y analizar situaciones educativas de experimentación en la escuela infantil y en parvulario. 5. Diseñar situaciones didácticas de experimentación en la escuela infantil y en el parvulario teniendo en cuenta los referentes teóricos, curriculares y sociales planteados en laasignatura.
Llengua: Català



Català
5 p, 80.9 KB

Anglès
5 p, 80.8 KB

Castellà
5 p, 79.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-15, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir