Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/161653
Educació per a la ciutadania [101661]
Santisteban Fernández, Antoni
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Education for Citizenship
Títol variant: Educación para la ciudadanía
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Educació Infantil [847] ; Educació social [827] ; Pedagogia [1211] ; Educació primària [896]
Titulació: Educació Infantil [2500797] ; Educació social [2500260] ; Pedagogia [2500261] ; Educació primària (anglès) [2500798]
Resum: 1. Avaluar des dels estudis socials els moviments polítics actuals que reivindiquen la revitalització de la democràcia. 2. Analitzar i valorar la concepció de l'educació per a una ciutadania democràtica a la majoria de països d'Europa i del món. 3. Interpretar el paper dels mitjans de comunicació en l'educació democràtica i en la formació del pensament crític. 4. Avaluar les tecnologies digitals i les xarxes socials des de la seva aportació als estudis socials i la democràcia. 5. Valorar les diferents webs de ciutadania i drets humans dels organismes internacionals i ONG, com la UE, UNESCO, Amnistia Internacional, etc. 6. Caracteritzar els criteris per a la selecció dels continguts i per al desenvolupament de la competència social i ciutadana, i de la resta de competències. 1 7. Comprendre diferents enfocaments teòrics i propostes pràctiques al voltant de l'educació política, jurídica i econòmica, per a la inclusió social, en contextos d'educació formal ino formal.
Resum: 1. To assess political movements for new democracy from social studies education. 2. To analyze citizenship democratic education in most of European countries and the world. 3. To interpret the role of mass media in citizenship democratic and critical thinking education. 4. To evaluate digital technologies and social networks from social studies and democracy. 5. To appreciate different democratic citizenship and human rights websites from international organisms, NGO, from EU, UNESCO, Amnesty International, etc. 6. To characterize criteria for content selection and development of social competence and the rest of competences. 7. To comprehend different theoretical frameworks and practical proposals from a political, juridical and economical education, for social inclusions, in contexts of formal and non formal education.
Resum: 1. Evaluar desde los estudios sociales los movimientos políticos actuales que reivindican la revitalización de la democracia. 2. Analizar y valorar la concepción de la educación para una ciudadanía democrática en la mayoría de países de Europa y del mundo. 3. Interpretar el papel de los medios de comunicación en la educación democrática y en la formación del pensamiento crítico. 4. Evaluar las tecnologías digitales y las redes sociales desde su aportación a los estudios sociales y la democracia. 5. Valorar las diferentes webs de ciudadanía y derechos humanos de los organismos internacionales y ONG, como la UE, UNESCO, Amnistía Internacional, etc. 6. Caracterizar los criterios para la selección de los contenidos y para el desarrollo de la competencia social y ciudadana, y del resto de competencias. 7. Comprender diferentes enfoques teóricos y propuestas prácticas en torno a la educación política, jurídica y 1 7. Comprender diferentes enfoques teóricos y propuestas prácticas en torno a la educación política, jurídica y económica, para la inclusión social, en contextos de educación formal y no formal.
Llengua: Català



Català
6 p, 86.5 KB

Anglès
6 p, 87.7 KB

Castellà
6 p, 85.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-15, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir