Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/164471
Innovació i Recerca en Educació Matemàtica [43197]
Deulofeu Piquet, Jordi
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Innovación e Investigación en Educación Matemática
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1215]
Titulació: 4314496 [4314496]
Resum: La reflexió sobre els processos d'ensenyament i aprenentatge és un element clau per poder introduir innovacions que els millorin en futures implementacions. Cal doncs disposar d'eines per a una planificació, gestió i millora dels processos d'instrucció, en particular és important conèixer el paper de diferents recursos (manipulatius, audiovisuals, tecnològics, etc. ) i tècniques d'avaluació en la millora dels processos d'ensenyament i aprenentatge. L'assignatura té els objectius següents: 1) Conèixer i analitzar críticament recursos i materials manipulatius docents, per tal de desenvolupar els continguts del currículum mitjançant recursos didàctics adients que permetin atendre la diversitat de l'alumnat i superar les dificultats de l'aprenentatge matemàtic. 2) Conèixer i analitzar críticament recursos TAC per a millorar les metodologies docents i, en conseqüència, els processos d'aprenentatge. 3) Conèixer tècniques d'avaluació (formativa, diagnòstica,. . . ) per tal de planificar, aplicar i analitzar estratègies i instruments d'avaluació adaptats a les característiques de les competències matemàtiques que s'han de desenvolupar. 4) Conèixer criteris per analitzar i valorar la qualitat dels processos d'ensenyament i aprenentatge per tal de formular-ne preguntes i problemes didàctics i fer propostes de millora justificades en el coneixement que ha desenvolupat la investigació en Educació Matemàtica.
Resum: La reflexión sobre los procesos de enseñanza y aprendizaje es un elemento clave para poder introducir innovaciones que los mejoren en futuras implementaciones. Hace falta pues disponer de herramientas para una planificación, gestión y mejora de los procesos de instrucción y, en particular, es importante conocer el papel de diferentes recursos (manipulativos, audiovisuales, tecnológicos, etc. ) y técnicas de evaluación para la mejora de los procesos de enseñanza y aprendizaje. La asignatura tiene los objetivos siguientes: 1) Conocer y analizar críticamente recursos y materiales manipulativos docentes, para desarrollar los contenidos del currículum mediante recursos didácticos adecuados que permitan atender la diversidad del alumnado y superar las dificultades del aprendizaje matemático. 2) Conocer y analizar críticamente recursos TAC para mejorar las metodologías docentes y, en consecuencia, los procesos de aprendizaje. 3) Conocer técnicas de evaluación (formativa, diagnóstica,. . . ) para planificar, aplicar y analizar estrategias e instrumentos de evaluación adaptados a las características de las competencias matemáticas que se tienen que desarrollar. 4) Conocer criterios para analizar y valorar la calidad de los procesos de enseñanza y aprendizaje para formular preguntas y problemas didácticos y hacer propuestas de mejora justificadas en el conocimiento que ha desarrollado la investigación en Educación Matemática.
Llengua: Català



Català
4 p, 75.7 KB

Castellà
4 p, 76.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-09-23, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir