Fonaments d'Informàtica [103806]
Sorribes Gomis, Joan
Roca Marva, Francesc Xavier
César Galobardes, Eduardo
Hernández Juárez, Dani
Diaz-Chito, Katerine
Villamayor Leguizamon, Jorge Luis
Garrido-Sanz, Lidia
Rangel Piña, Carlos Ramon
Cortés Fité, Rafael
Espinosa, Antonio
Benavente i Vidal, Robert
Piedrafita Farras, Joan Josep
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Data: 2018-19
Resum: Aquesta assignatura té un caràcter general i introductori a la informàtica. Es divideix en dos grans eixos: el primer comprèn l'estudi dels aspectes metodològics de la programació i l'aprenentatge d'un llenguatge d'alt nivell i el segon consisteix en la introducció dels conceptes bàsics de l'estructura dels computadors i dels principis de disseny. Per tant, els objectius generals que es proposen per a l'assignatura són els següents: Proporcionar una visió general de la informàtica, introduint els seus antecedents històrics i explicant els conceptes bàsics: maquinari, programari, sistema operatiu, estructura d'un ordinador, algorisme, programa i llenguatges de programació, compilador, intèrpret, etc. Familiaritzar l'alumne/a amb l'ordinador. Entendre el cicle de vida del software: analitzar el problema (entendre el que se'ns demana), disseny (proposar una solució al problema), implementació (codificació en un llenguatge de programació de la solució escollida), prova (realització d'un test de manera sistemàtica per assegurar la correctesa de la solució implementada). Dotar l'alumne/a de la capacitat de disseny d'algorismes per a la resolució de problemes, introduint de manera progressiva i sistemàtica una metodologia rigorosa i estructurada de programació, basada fonamentalment en la tècnica del disseny descendent d'algorismes. Introduir a l'alumne/a en un llenguatge de programació real. Es pretén que l'alumne percebi la diferència entre la flexibilitat de la notació pseudo-algorísmica que s'empra en els primers temes i l'estricta sintaxi d'un llenguatge de programació real, tant en els seus aspectes lèxics (paraules vàlides del llenguatge), sintàctics (regles per combinar-les) i semàntics (significat de les mateixes). Habituar l'alumne/a a desenvolupar programes seguint unes normes d'estil tendents a aconseguir programes de qualitat. Dins d'aquestes normes d'estil s'engloben aquelles que faciliten la compressió del codi, com poden ser l'ús de comentaris, la indentació del codi, la utilització de noms adequats per als tipus de dades, etc. Proporcionar una visió de les unitats funcionals de l'ordinador i la seva interconnexió. Oferir a l'alumne/a un coneixement ampli del funcionament de l'ordinador a baix nivell. Introduir el codi màquina i el llenguatge assemblador i mostrar la traducció de les estructures bàsiques d'alt nivell a baix nivell. Mostrar els diferents nivells de maquinari i programari necessaris pel funcionament dels ordinadors i la seva interconnexió.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Grau en Enginyeria Informàtica [2502441]
Pla d'estudis: Enginyeria Informàtica [958]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
9 p, 106.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2018-07-06, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir