Laboratori de Programació [102767]
Sánchez Albaladejo, Gemma
Valveny Llobet, Ernest
Villalonga Pineda, Gabriel
Cerdà Company, Joaquin
Hernandez-Sabaté, Aura
Gil, Debora
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Data: 2018-19
Resum: Aquesta assignatura forma part de la matèria Algorísmica i informació i s'ha de veure com la continuació lògica de l'assignatura Metodologia de la Programació i la continuació pràctica de l'assignatura de Mètodes Abstractes de Càlcul. L'objectiu bàsic és aprofundir en les nocions de programació orientada a objectes introduïdes a Metodologia de la Programació i ampliar-les amb altres conceptes de programació i altres estructures de dades més complexes així com algorismes eficients per recorre-les. S'introduïrà el concepte d'algorisme recursiu amb algorismes recursius simples i més complexos com els relacionats amb recorreguts d'arbres i grafs. A més s'introduiran algorismes de cerca i ordenació eficients i s'aprofundià en el concepte de cost temporal i espacial d'un algorisme. Al finalitzar el curs l'estudiant ha de ser capaç de dissenyar i programar solucions a problemes complexos de forma òptima. D'aquesta forma, els objectius formatius que es proposen per a l'assignatura són els següents: Ser capaç d'analitzar un problema complex, dissenyar una solució òptima, implementar-la, calcular el seu cost i provar-la. Entendre i saber utilitzar estructures de dades complexes com arbres, grafs etc. i utilitzar-les correctament i d'una manera eficient per resoldre problemes algorísmics complexes. Entendre i aplicar correctament els principis avançats de la programació orientada a objectes: 1 Entendre i aplicar correctament els principis avançats de la programació orientada a objectes: templates, classes abstractes, funcions virtuals. Dotar l'alumne de la capacitat de disseny d'algorismes per a la resolució de problemes complexos, veient algorismes complexos de recorregut i cerca en estructures de dades complexes. A més d'analitzar la complexitat temporal i espacial d'ells per tal de triar la solució que més s'adapti a les necessitats de cada moment. Introduir el concepte de recursivitat i la seva aplicació al recorregut d'estructures complexes recursives, a més de ser capaç d'analitzar la complexitat d'algorismes recursius. Programar en un llenguatge de programació real i ser capaç de depurar els propis programes. Desenvolupar els programes seguint unes normes d'estil tendents a aconseguir programes de qualitat. Dins d'aquestes normes d'estil s'engloben aquelles que faciliten la comprensió del codi, com poden ser l'ús de comentaris, la indentació del codi, la utilització de noms adequats per variables i funcions, etc. I l'ús d'excepcions.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Grau en Enginyeria Informàtica [2502441]
Pla d'estudis: Enginyeria Informàtica [958]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 92.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2018-07-13, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir