New tourism trends in Barcelona. Chinese tourist experiences and local perceptions
Lojo, Aureli (Universitat Autònoma de Barcelona)
Cànoves, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona)

Fecha: 2015
Resumen: Chinese tourism has greatly expanded in recent decades and has recently arrived in Barcelona. Understanding these new tourists and their experiences is necessary to comprehend the emerging trends and respond to new opportunities. Tourism is an agent of economic growth for the city but requires balance in the relationship between tourists, residents, local attractions, and service companies. Chinese tourism in Barcelona is analysed from two data sources: the Chinese blogosphere, reflecting the tourist experience in Barcelona, and local press, reflecting local perceptions of Chinese tourists.
Ayudas: Ministerio de Economía y Competitividad CSO2013-41374-R
Nota: Altres ajuts: FPU014/03436
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Comunicació de congrés
Materia: Chinese tourism ; Barcelona ; Urban tourism ; Emerging markets ; Tourists' experiences
Publicado en: International Conference on Tourism between Spain and China ICTCHS2015. Tianjin, China, 5th : 2015



18 p, 1.1 MB

El registro aparece en las colecciones:
Contribuciones a jornadas y congresos > Ponencias y comunicaciones > Ponencias y comunicaciones de la UAB

 Registro creado el 2018-11-30, última modificación el 2022-07-23



   Favorit i Compartir