Vocational students' intention to drop out in Flanders : the role of teacher beliefs
Van Houtte, Mieke (Universiteit Gent)
Demanet, Jannick (Universiteit Gent)

Fecha: 2015
Resumen: For decades, western education confronts the problem of student unqualified dropout, which is most prevalent in vocational education. Relatively little research focuses on the role teachers might play in students' decision to quit school. By means of multilevel analyses on data of 2589 vocational students in 48 Flemish secondary schools, this study examines whether teachers' shared expectations of their students associate with vocational students' (intention to) dropout. In vocational education, teachers' beliefs about the teachability of students influence students' intention to quit, irrespective of students' perceived teacher support and students' sense of futility.
Ayudas: Ministerio de Economía y Competitividad CSO2012-31575
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Vocational education ; Dropout intention ; Teacher expectations
Publicado en: Profesorado, Vol. 19 Núm. 3 (2015) , p. 178-194, ISSN 1989-6395

Adreça alternativa: https://recyt.fecyt.es/index.php/profesorado/article/view/43641


17 p, 321.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2019-01-31, última modificación el 2023-06-03



   Favorit i Compartir