L'educació per a la ciutadania i l'ideal de l'autonomia democràtica
Solé Blanch, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona)
Ballart, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)

Fecha: 2005
Resumen: Entre els múltiples paradigmes d'educació existents, en podem identificar dos de bàsics: una visió moral-col·lectiva basada en un paradigma cultural que ressalta la responsabilitat moral i política de l'educació, i una visió utilitari-pragmàtica basada en un paradigma economicista que subratlla la dimensió pragmàtica de l'educació. L'objectiu dels autors és proposar un tercera via que combina alguns aspectes dels dos plantejaments esmentats. Aquest tercer plantejament utilitza l'anomenat «paradigma de l'autonomia». La capacitat de realitzar anàlisis pròpies distingeixen al ciutadà autònom del ciutadà políticament indiferent.
Derechos: Tots els drets reservats.
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Educació ; Valors ; Política educativa
Publicado en: Idees, Núm. 25 (2005) , p. 50-60, ISSN 1575-0914

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Idees/article/view/290748


6 p, 81.8 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2019-02-08, última modificación el 2024-03-14



   Favorit i Compartir