visitant ::
identificació
|
|||||||||||||||
Cerca | Lliura | Ajuda | Servei de Biblioteques | Sobre el DDD | Català English Español |
Pàgina inicial > Materials acadèmics > Guies docents > Art i llenguatges audiovisuals en educació infantil |
Títol variant: | Audiovisual Languages and Art in Early Childhood Education |
Títol variant: | Arte y lenguajes audiovisuales en educación infantil |
Data: | 2019-20 |
Resum: | Contextualització En el món-imatge en el que vivim, és necessari conèixer tots aquells llenguatges i eines que construeixen gran part de la imatgeria que ens envolta, amb l'objectiu de despertar l'esperit crític davant aquest allau d'imatges, i per tal d'aprendre estratègies per poder utilitzar els diferents llenguatges que les formen. En aquesta assignatura estudiarem les possibilitats expressives dels diferents llenguatges audiovisuals (fotografia, vídeo, infografia i animació), creant propostes artístiques personals o en grup, que oferiran als i les estudiants a utilitzar-ne les seves possibilitats dins l'aula d'educació infantil. També s'oferiran recursos per l'ensenyament i coneixement de les arts visuals i plàstiques a educació infantil en l'àmbit dels llenguatges audiovisuals. Objectius formatius Aprofundiment en el coneixements i fonaments de l'art, de l'expressió plàstica i dels llenguatges audiovisuals. Ús del llenguatge plàstic i dels llenguatges audiovisuals per l'expressió personal i col·lectiva i la comprensió de les cultures (percepció, interpretació, creació, expressió i producció). Coneixement i desenvolupament del currículum d'expressió visual i plàstica per l'educació infantil a través de projectes (cicles 0-3 i 3-6). Interconnexió del llenguatge plàstic i dels llenguatges audiovisuals amb altres llenguatges i capacitats dels nens en l'etapa 0-6 anys. Adquisició de criteris per l'avaluació i la comprensió de les arts i dels llenguatges audiovisuals en la seva aplicació didàctica en l'etapa d'educació infantil. Consciència del paper de l'educació́ en la no transmissió́ d'estereotips de gènere i en la transformació́ social. |
Resum: | Contextualización En el mundo-imagen en el que vivimos, es necesario conocer todos aquellos lenguajes y herramientas que construyen gran parte de la imaginería que nos rodea, con el objetivo de despertar el espíritu crítico ante este aluvión de imágenes, y con el fin de aprender estrategias para poder utilizar los diferentes lenguajes que las forman. En esta asignatura estudiaremos las posibilidades expresivas de los diferentes lenguajes audiovisuales (fotografía, vídeo, infografía y animación), creando propuestas artísticas personales o en grupo, que ofrecerán a los y las estudiantes a utilizar sus posibilidades dentro del aula de educación infantil. También se ofrecerán recursos para la enseñanza y conocimiento de las artes visuales y plásticas en educación infantil en el ámbito de los lenguajes audiovisuales. Objetivos formativos Profundización en el conocimiento y fundamentos del arte, de la expresión plástica y de los lenguajes audiovisuales. Uso del lenguaje plástico y los lenguajes audiovisuales para la expresión personal y colectiva y la comprensión de las culturas (percepción, interpretación, creación, expresión y producción). Conocimiento y desarrollo del currículum de expresión visual y plástica para la educación infantil a través de proyectos (Ciclos 0-3 y 3-6). Interconexión del lenguaje plástico y los lenguajes audiovisuales con otros lenguajes y capacidades de los niños en la etapa 0-6 años. Adquisición de criterios para la evaluación y la comprensión de las artes y de los lenguajes audiovisuales en su aplicación didáctica en la etapa de educación infantil. Conciencia delpapel de la educación en la notransmisión de estereotipos de género y en la transformación social. |
Drets: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: | Català, anglès, castellà |
Titulació: | Educació Infantil [2500797] |
Pla d'estudis: | Grau en Educació Infantil [847] |
Document: | Objecte d'aprenentatge |
Català 6 p, 110.7 KB |
Anglès 6 p, 110.2 KB |
Castellà 6 p, 110.4 KB |