Narrativa i poesia en educació infantil [102001]
Correro Iglesias, Cristina 1974-
Lafarga Farrera, Mercedes
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Narrative and Poetry in Early Childhood Education
Títol variant: Narrativa y poesía en educación infantil
Data: 2019-20
Resum: L'assignatura Narrativa i poesia a l'Educació Infantil es proposa aprofundir en el coneixement i l'ús de la literatura per a infants des dels primers mesos fins que saben llegir autònomament. El curs se centra especialment en el desenvolupament de les habilitats de dinamització del material literari i ficcional: coneixement i domini de les obres literaries adients a l'Educació Infantil, així com de l'etnopoètica catalana (ús de jocs lingüístics, tècniques de narració oral). L'assignatura contempla diferents activitats emprant els àlbums, la poesia, els jocs de falda, la narració escrita, la narració digital, les presentacions visuals, i altres activitats que fomentin l'expressió i la comprensió literària dels infants. Es parteix de criteris de valoració dels diferents tipus de llibres i literatura en els múltiples formats i suports (impresos i en pantalla), per passar a desenvolupar un projecte literari amb un disseny d'activitats segons diferents objectius educatius. El curs també es proposa la familiarització amb un ampli panorama de recursos bibliogràfics, tant de la producció per a infants com de fonts de suport per a les activitats, que resulti útil per a la tasca professional dels mestres.
Resum: La asignatura Narrativa y poesía en la Educación Infantil se propone profundizar en el conocimiento y el uso de la literatura para niños desde los primeros meses hasta que saben leer autónomamente. El curso se centra especialmente en el desarrollo de las habilidades de dinamización del material literario y ficcional: conocimiento y dominio de las obras literarias adecuadas a la Educación Infantil, así como de la etnopoética catalana (uso de juegos lingüísticos, técnicas de narración oral ). La asignatura contempla diferentes actividades empleando los álbumes, la poesía, los juegos de falda, la narración, la narración digital, las presentaciones visuales, y otras actividades que fomenten la expresión y la comprensión literaria de los niños. Se parte de criterios de valoración de los diferentes tipos de libros y literatura en los múltiples formatos y soportes (impresos y en pantalla), para pasar a desarrollar un proyecto literario con un diseño de actividades según diferentes objetivos educativos. El curso también se propone la familiarización con un amplio panorama de recursos bibliográficos, tanto de la producción para niños como de fuentes de apoyo para las actividades, que resulte útil para la tarea profesional de los maestros.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Pla d'estudis: Grau en Educació Infantil [847]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 108.4 KB

Anglès
5 p, 106.4 KB

Castellà
5 p, 106.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2019-07-12, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir