Geografia i Història i la seva Didàctica [42085]
González-Monfort, Neus
Santisteban Fernández, Antoni
González-Valencia, Gustavo A
Puigsech Farràs, Josep
Andreu Roses, Mercè
Enjuanes Puyol, Sol
Blanco-Romero, Asunción
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Teaching Methods for Geography and History
Título variante: Geografía e Historia y su Didáctica
Fecha: 2019-20
Resumen: 1. Comprendre el conjunt de coneixement adquirits en el Mòdul específic de didàctica de les ciències socials per poder iniciar-se en l'exercici de la docència a l'educació secundària. 2. Complementar la formació dels graduats en Geografia, Història, Història de l'Art i altres ciències socials perquè puguin disposar dels coneixements bàsics i imprescindibles que estimulin la capacitat crítica i els facin comprendre el món que els envolta. 3. Aplicar els coneixements didàctics adquirits en el curs i la seva capacitat de resolució de problemes a l'exercici de la docència com a professor/ra de ciències socials en centres i instituts d'educació secundària. 4. Integrar els coneixements de didàctica de les ciències socials i dels complements de formació en Geografia, Història i Història de l'Art, apresos en el curs, les vivències adquirides en la realització del pràcticum en els centres de secundària i les propostes d'innovació i recerca del treball final del Màster, per enfrontar-se a la complexitat de la professió com a docent en l'educació secundària. 5. Comunicar les seves decisions i conclusions com especialista en ciències socials de manera clara i sense ambigüitats a l'alumnat, a les seves famílies i a la resta de professionals, aportant arguments a les pròpies afirmacions a partir d'una correcta presa de decisions basada en la reflexió sobre la responsabilitat social i ètica que implica l'exercici de la docència. 6. Valorar la importància dela formació continuada a l'hora d'ensenyar ciències socials i adquirir les 1 6. Valorar la importància dela formació continuada a l'hora d'ensenyar ciències socials i adquirir les habilitats necessàries per poder realitzar aquesta formació tant de manera autònomacom en equip amb altres professionals.
Resumen: 1. Comprender el conjunto de conocimientos adquiridos en el Módulo específico de didáctica de las ciencias sociales para poder iniciarse en el ejercicio de la docencia en la educación secundaria. 2. Complementar la formación de los graduados en Geografía, Historia, Historia del Arte y otras ciencias sociales para que puedan disponer de los conocimientos básicos e imprescindibles que estimulen la capacidad crítica y les permitan comprender el mundo que les rodea. 3. Aplicar los conocimientos didácticos adquiridos en el curso y su capacidad de resolución de problemas en el ejercicio de la docencia como profesor / a de ciencias sociales en centros e institutos de educación s e c u n d a r i a . 4. Integrar los conocimientos de didáctica de las ciencias sociales y de los complementos de formación en Geografía, Historia e Historia del Arte, aprendidos en el curso, las vivencias adquiridas en la realización del prácticum en los centros de secundaria y las propuestas de innovación e investigación del trabajo final del Master, para enfrentarse a la complejidad de la profesión como docente en la educación secundaria. 5. Comunicar sus decisiones y conclusiones como especialista en ciencias sociales de manera clara y sin ambigüedades al alumnado, a sus familias y al resto de profesionales, aportando argumentos a las propias afirmaciones a partir de una correcta toma de decisiones basada en la reflexión sobre la responsabilidad social y ética que implica el ejercicio de la docencia. 6. Valorar la importancia de la formación continuada a la hora de enseñar ciencias sociales y adquirir las 1 6. Valorar la importancia de la formación continuada a la hora de enseñar ciencias sociales y adquirir las habilidades necesarias para poder realizar esta formación tanto de manera autónoma como en equipo con otros profesionales.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4310486]
Plan de estudios: Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
9 p, 124.3 KB

Anglès
9 p, 122.1 KB

Castellà
9 p, 124.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2019-09-09, última modificación el 2023-02-10



   Favorit i Compartir