L'alfabetització informacional a la universitat
Cid-Leal, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
Perpinyà i Morera, Remei (Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents)
Publicación: |
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació (InCom- UAB), 2019 |
Descripción: |
194 pag. |
Resumen: |
L'Alfabetització Informacional (AI) es desenvolupa al llarg de tota la vida de les persones, inclosa l'etapa universitària. En aquet text es reflexiona sobre el nivell d'AI dels estudiants universitaris, els seus comportaments informacionals i les característiques del món digital que influeixen en aquestes conductes. Es fa referència especialment a tres aspectes: el protagonisme de Google i les xarxes socials com a llocs principals on informar-se, la fiabilitat i autenticitat de les fonts d'informació i la tirania dels likes. Es proposen també estratègies per implementar l'AI a la universitat. |
Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Lengua: |
Català |
Documento: |
Capítol de llibre |
Materia: |
Alfabetització informacional ;
Alfabetització mediàtica i informacional ;
MIL ;
Competències informacionals ;
Estudiants universitaris ;
Internet |
Publicado en: |
Com formar ciutadans crítics? : Alfabetització informacional i mediàtica, 2019, p. 91-105, ISBN 978-84-120344-3-1 |
Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/212578
El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación >
Documentos de los grupos de investigación de la UAB >
Centros y grupos de investigación (producción científica) >
Ciencias sociales y jurídicas >
Gabinete de Comunicación y EducaciónLibros y colecciones >
Capítulos de libros
Registro creado el 2019-09-10, última modificación el 2023-07-11