La publicitat
Bergés Saura, Laura (Universitat de Lleida. Departament de Filologia Catalana i Comunicació)
Sabater, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)

Publicació: Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2013
Resum: Crisi econòmica i reestructuració continuen marcant la realitat de la indústria publicitària a Catalunya en el bienni 2011-2012. Després del lleuger parèntesi que va suposar l'any 2010, continua la davallada de la inversió publicitària, en termes globals i en relació al PIB. I persisteix també el desplaçament des de les fórmules publicitàries massives cap a noves estratègies de publicitat personalitzada mitjançant eines digitals. Els mitjans de comunicació tradicionals en són els principals afectats: per primer cop la televisió passa a la segona posició entre els suports publicitaris, en favor de la publicitat tramesa de forma personalitzada, mentre que internet passa per davant de la premsa escrita. Aquests són alguns dels aspectes que es tracten en aquest capítol, on s'analitza l'evolució de la inversió publicitària tenint en compte els mitjans de comunicació, els anunciants i les empreses de publicitat.
Ajuts: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2009/SGR-00615
Nota: Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La setena edició, corresponent al bienni 2011-2012, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya; el patrocini de Gas Natural Fenosa; la col·laboració científica del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura (Fundacc); la subscripció institucional de l'Ajuntament de Barcelona, el Col·legi de Periodistes de Catalunya i la Societat Catalana de Comunicació (filial de l'Institut d'Estudis Catalans); i la col·laboració acadèmica de l'Observatori de la Comunicació Local (OCL InCom-UAB)/URV/Diputació de Barcelona, l'Observatori de Polítiques de Comunicació (OPC InCom-UAB), i el Portal de la Comunicació (InCom-UAB).
Nota: En el marc del Grup Internacional d'Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca de la Generalitat de Catalunya per al període 2010-2013 (Referència de concessió 2009 SGR 00615).
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Col·lecció: Lexikon Informes; 3
Document: Capítol de llibre
Matèria: Comunicació ; Catalunya ; Publicitat
Publicat a: Informe de la comunicació a Catalunya, 2013, p. 75-96, ISSN 2014-2773

Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/214051


22 p, 1.3 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)
Llibres i col·leccions > Capítols de llibres

 Registre creat el 2019-10-17, darrera modificació el 2023-09-27



   Favorit i Compartir