Darreres entrades:
2023-06-05
17:56
28 p, 1.1 MB Teoría de los flujos comunicativos / Rodríguez Bravo, Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Badajoz Dávila, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ladaga, Silvia Andrea Cristian (Universidad Nacional de La Plata) ; Asociación Científica para la Evaluación y Medición de los Valores Humanos (AEVA)
La investigación que presentamos intenta articular una nueva propuesta capaz de explicar las lógicas de administración masiva de mensajes a través de la red tecnológica, en el marco de un modelo de gestión de la significación. [...]
Madrid : Editorial Dykinson, 2022
De lo viejo a lo nuevo : teorías métodos e instituciones de la investigación en comunicación, 2022, p. 227-246  
2023-06-03
15:10
Cone 3-Manifolds / Porti, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
This is an overview on hyperbolic cone 3-manifolds, their deformation theory and their role in Thurston's orbifold theorem. We also describe the phenomena that may occur when deforming the cone angles, like cusp opening or collapses, under the assumption that the cone angles are less than π.
Springer, Cham, 2022 - 10.1007/978-3-030-97560-9_4
In the Tradition of Thurston II, 2022, p. 115-148  
2023-05-31
15:18
47 p, 362.2 KB Barreiras Culturais à Comunicação na transformação dos campi da Universidade Autônoma de Barcelona e da Universidade de São Paulo em Cidades Universitárias MIL / Chibás, Felipe (Universidad de São Paulo) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Zottis, Karin Milani (Alianza UNESCO MIL Brasil)
Este artigo apresenta a comparação entre dados de pesquisas sobre Barreiras Culturais à Comunicação (BCC) com alunos de algumas faculdades nos Campus da Universidade de São Paulo - USP, São Paulo, Brasil e da Universidade Autônoma de Barcelona - UAB, Barcelona, Espanha, considerando a possibilidade de constituir projetos piloto de Cidades Universitárias MIL (Media and Information Literacy) em ambos os Campi Universitários.
São Paulo Unesco, FFLCH/USP, PROLAM/USP 2022 - 10.11606/9788575064405
A Cidades MIL : indicadores, métricas e casos = Media and information literacy (MIL) : indicators, metrics and cases, 2022, p. 297-343  
2023-05-30
23:14
Distillation of secret key and GHZ states from multipartite mixed states / Salek, Farzin (Technical University of Munich. Zentrum Mathematik) ; Winter, Andreas (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física)
We consider two related problems of extracting correlation from a given multipartite mixed quantum state: the first is the distillation of a conference key when the state is shared between a number of legal players and an eavesdropper; the eavesdropper, apart from starting off with this quantum side information, also observes the public communication between the players. [...]
Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), cop. 2022 - 10.1109/ISIT50566.2022.9834630
2022 IEEE International Symposium on Information Theory (ISIT), 2022, p. 2654-2659  
2023-05-29
15:12
14 p, 407.0 KB How to write a research paper / Borràs, Eulàlia (Universitat Politécnica de Catalunya. Escola d'Enginyeria d'Igualada)
Research-publishing.net 2017
Qualitative approaches to research on plurilingual education - Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe - Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 469-496
2 documents
2023-05-29
14:24
16 p, 766.9 KB Collecting, organizing and analyzing multimodal data sets : the contributions of CAQDAS / Antoniadou, Victoria
Research-publishing.net, 2017
Qualitative approaches to research on plurilingual education - Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe - Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 435-468
2 documents
2023-05-29
13:59
15 p, 397.9 KB Collecting, transcribing, analyzing and presenting plurilingual interactional data / Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Research-publishing.net, 2017 - 10.14705/rpnet.2017.emmd2016.638
Qualitative approaches to research on plurilingual education - Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe - Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 403-433
2 documents
2023-05-29
13:41
13 p, 349.7 KB Instruments per a la recollida de dades / Canals, Laia (Universitat Oberta de Catalunya)
Research-publishing.net 2017
Qualitative approaches to research on plurilingual education - Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe - Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 377-401
2 documents
2023-05-29
13:02
48 p, 1.7 MB A Mediated Discourse Analysis (MDA) approach to multimodal data / Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Research-publishing.net, 2017 - 10.14705/rpnet.2017.emmd2016.629
Qualitative approaches to research on plurilingual education - Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe - Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 189-236
2 documents
2023-05-29
11:14
19 p, 403.3 KB Un acercamiento etnográfico al estudio de las variedades lingüísticas de jóvenes latinoamericanos en Barcelona / Corona, Victor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Research-publishing.net, 2017
Qualitative approaches to research on plurilingual education - Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe - Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 151-188
2 documents
Enfocat a:
Focus on international migration (10)
Studia aurea monográfica (136)