Normalització lingüística, ús social de la lengua i mitjans de comunicació : l'experiència de Catalunya
Strubell i Trueta, Miquel (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis d'Arts i Humanitats)

Publicació: Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2013
Resum: Aquest capítol analitza el paper dels mitjans de comunicació en processos de normalització -o promoció- lingüística, tant des del punt de vista teòric i de model com amb l'anàlisi d'experiències diverses -especialment la catalana-. D'altra banda, en una època de reduccions dràstiques dels pressupostos públics, sempre hi ha el risc que la presència (i la qualitat) de la llengua se'n ressentin. Aquí s'intenten esbossar algunes línies vermelles que les retallades no haurien de superar per tal de no posar en risc la normalització mateixa.
Ajuts: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2009/SGR-00615
Nota: Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La setena edició, corresponent al bienni 2011-2012, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya; el patrocini de Gas Natural Fenosa; la col·laboració científica del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura (Fundacc); la subscripció institucional de l'Ajuntament de Barcelona, el Col·legi de Periodistes de Catalunya i la Societat Catalana de Comunicació (filial de l'Institut d'Estudis Catalans); i la col·laboració acadèmica de l'Observatori de la Comunicació Local (OCL InCom-UAB)/URV/Diputació de Barcelona, l'Observatori de Polítiques de Comunicació (OPC InCom-UAB), i el Portal de la Comunicació (InCom-UAB).
Nota: En el marc del Grup Internacional d'Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca de la Generalitat de Catalunya per al període 2010-2013 (Referència de concessió 2009 SGR 00615).
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Col·lecció: Lexikon Informes; 3
Document: Capítol de llibre
Matèria: Comunicació ; Catalunya ; Català en els mitjans de comunicació
Publicat a: Informe de la comunicació a Catalunya, 2013, p. 299-307, ISSN 2014-2773

Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/214051


9 p, 570.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)
Llibres i col·leccions > Capítols de llibres

 Registre creat el 2019-10-17, darrera modificació el 2023-09-27



   Favorit i Compartir