Parlem d'accessibilitat : la veu dels estudiants amb diversitat funcional física a la Universitat Autònoma de Barcelona
Ruiz Terol, Íngrid
Solana Solana, Antonio Miguel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Additional title: Hablamos de accesibilidad : la voz de los estudiantes con diversidad funcional en la "Univeritat Autònoma de Barcelona."
Additional title: Speaking about accessibility : the voice of students with physical disability in "Universitat Autònoma de Barcelona"
Imprint: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020
Description: 60 pàgines
Abstract: En aquest treball s'investiga la situació de les persones amb diversitat funcional. En el marc teòric es fa un repàs de la terminologia que s'usa en torn aquest col·lectiu, i proposo l'ús de "persones amb diversitat funcional"; s'exposen les paraules més importants relacionades amb l'accessibilitat d'aquestes persones, com ara accessibilitat universal, Universal Design, ajustos raonables i barreres; es revisa l'evolució històrica a través dels diferents models de diversitat funcional; es comenta la normativa en relació al col·lectiu i a l'accessibilitat en l'educació superior. En el treball de camp només es parla sobre les persones amb diversitat funcional física a la UAB amb l'objectiu de plasmar la seva veu i entendre les necessitats d'aquestes persones. En aquest apartat s'inclouen cinc relats creats a partir de les entrevistes realitzades a cinc alumnes amb diversitat funcional física de la universitat i, els resultats d'aquestes entrevistes. Els resultats es divideixen en: barreres físiques, barreres socials, culturals o de comportament, conseqüències provocades per les barreres, comentaris i valoracions positives i propostes per millorar l'accessibilitat.
Abstract: Este trabajo investiga la situación de las personas con diversidad funcional. En el marco teórico se hace un repaso de la terminología que se usa en torno a éste colectivo y se propone el uso de "personas con diversidad funcional"; se exponen las palabras más importantes en relación con la accesibilidad de éstas personas, como accesibilidad universal, Universal Design y ajustes razonables; se revisa la evolución histórica de la diversidad funcional a partir de los modelos de diversidad funcional; se comenta la normativa en relación al colectivo y a la accesibilidad en la educación superior. En el trabajo de campo sólo se habla de personas con diversidad funcional física en la UAB con el objetivo de plasmar su voz y entender las necesidades de éstas personas. En éste apartado se incluyen cinco relatos creados a partir de las entrevistas realizadas a cinco alumnos con diversidad funcional física de la universidad y, los resultados de éstas entrevistas. Los resultados se dividen en: barreras físicas, barreras sociales, culturales o de comportamiento, consecuencias provocadas por las barreras, comentarios y valoraciones positivas y propuestas para mejorar la accesibilidad.
Abstract: This work investigates the situation of people with disabilities. In the theoretical framework, a review of the terminology used around this group is made and the use of "people with disabilities" is proposed; The most important words in relation to the accessibility of these people are exposed, such as universal accessibility, Universal Design, reasonable adjustments and barriers; The historical evolution of functional diversity is a reviewed based on the models of people with disabilities; The regulations in relation to the group and accessibility in higher education are discussed. In the field work, only people with physical functional diversity are treated at UAB in order to capture their voice and understand the needs of these people. This section includes five stories created from the interviews with five students with physical disabilities at the university and the results of these interviews. The results are divided into: physical barriers, social, cultural or behavioral barriers, consequences caused by the barriers, comments and positive evaluations and proposals to improve accessibility.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Català
Studies: Humanitats [2502758]
Study plan: Grau en Humanitats [1139]
Document: Treball final de grau ; Text
Subject: Persones amb diversitat funcional ; Accessibilitat universal ; Universal Design ; Ajustos raonables ; Barreres ; Models de diversitat funcional ; Normativa ; Educació superior ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Personas con diversidad funcional ; Accesibilidad universal ; Ajustes razonables ; Barreras ; Modelos de diversidad funcional ; Educación superior ; People with disabilities ; Universal accessibility ; Reasonable adjustments ; Barriers ; Models of people with disabilities ; Regulations ; Higher education



61 p, 710.4 KB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Philosophy and Letters. TFG

 Record created 2020-07-06, last modified 2022-02-07



   Favorit i Compartir