Final degree projects (TFG)

Final degree projects (TFG) are aimed at developing research and innovation supervised by a tutor. They are in general applicable to the field of the degree's area. Students must apply the knowledge and skills acquired during their studies.

This collection gathers works written by students of different degrees of the UAB, since the 2012-2013 academic year.​

Latest additions:
2018-02-22
20:27
218 p, 6.5 MB Estudi de la viabilitat d'un sistema energètic basat en renovables a Sant Pol de Mar / Rovira, Isaac ; Sardin, Tallulah ; Serna, Alba ; Campos, Daniel, tutor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Hierro Gutiérrez, Almudena, tutora (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Rieradevall, Joan, tutor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d’Enginyeria Química) ; Petit Boix, Anna, tutora (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Des de l'inici de la revolució industrial al 1750, la població mundial ha augmentat exponencialment, fet que ha comportat un incessant augment dels nivells de Gasos d'Efecte Hivernacle (GEH). L'ús de combustibles fòssils ha esdevingut abusiu i insostenible. [...]
2017
Graduat o Graduada en Ciències Ambientals [959]
2 documents
2018-02-22
20:19
119 p, 2.5 MB The music teachers' competencies from school to school / Sambola Figueras, Anna Maria ; Casals Ibáñez, Albert , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
This project titled The music teachers’ competencies from school to school seeks to identify whether the competences of a music teacher are different according to the school methodologies. For this purpose, we made a qualitative study and contrasted literature review, three interviews of music teachers that work in schools with different methodologies and the observation of their classes. [...]
El Treball de Fi de Grau titulat The music teachers’ competencies from school to school pretén valorar si les competències d’un mestre de música són diferents segons l’escola on treballen. Per aquest objectiu, s’ha realitzat un estudi qualitatiu on hem contrastat bibliografia, tres entrevistes a tres mestres de música que treballen a escoles diferents en metodologia i n’hem observat les seves classes. [...]

2017
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
2018-02-22
20:07
121 p, 17.8 MB Campus Malgrat de Mar : anàlisi del sistema de recollida de residus assimilables a municipals de comerços i d'indústries i avaluació de la implementació d'un sistema de pagament per generació al municipi / Pasqual Aulesa, Gemma ; Diviu Navarro, Daniel ; Petit Boix, Anna, tutora (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Martínez Gasol, Carles, tutor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d’Enginyeria Química) ; Rieradevall, Joan, tutor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d’Enginyeria Química) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Actualment, la Directiva 2008/98/UE estableix un ordre de vies de gestió preferents dels residus. Aquesta jerarquia prioritza la Prevenció de la generació de residus davant de la Preparació per a la reutilització i aquesta sobre la valorització material i després la valorització energètica. [...]
At present, the Directive 2008/98/UE lays down an order of preference of the waste management routes. This hierarchy gives priority to the Prevention of waste generation in front of the Preparation for the reuse and this about the waste value and then the energy value. [...]

2017
Graduat o Graduada en Ciències Ambientals [959]
2 documents
2018-02-22
20:03
22 p, 641.0 KB Estils docents comunicatius i representació del professorat a les aules de primària / Nuel González, Anna ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball de fi de grau busca cercar quines variables utilitza l’alumnat en la valoració del seu professorat i si hi ha alguna relació entre aquestes i la satisfacció dels infants a l’aula. [...]
2017
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
2018-02-22
18:26
75 p, 5.2 MB D'un context fictici a un context real. Canvis en el discurs científic dels alumnes sobre els factors que regulen el creixement d'una població / Martí Muñoz, Laura ; Márquez Bargalló, Conxita , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Des de les aules de primària sorgeix la necessitat d’establir connexions entre les diferents àrees del currículum. El treball de fi de grau que es presenta té com a objectiu reflexionar i cercar evidències sobre la importància i la necessitat d’establir connexions a l’aula de primària, entre les ciències, les matemàtiques i la llengua, per comprendre un fenomen científic, en aquest cas, el creixement de les poblacions. [...]
2017
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
2018-02-22
18:18
87 p, 1.5 MB Disseny de recursos per atendre les necessitats educatives especials en l'àmbit no formal en col·laboració amb el Centre de Recuperació d'Animals Marins / Marsal Palomas, Jordina ; Valdés Sánchez, Laura , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L’educació inclusiva s’ha convertit en un repte dins l’àmbit educatiu i a la societat en general, això implica un procés i uns canvis en la manera de pensar i entendre les relacions d’igualtat. [...]
2017
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
2018-02-21
20:58
93 p, 7.4 MB Importància de l'establiment de connexions matemàtiques a l'aula. Discutint si és possible el creixement de la població de conills del prat Fibonacci / Marín Tabuenca, Ana ; Badillo Jiménez, Edelmira, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest Treball de Final de Grau té l'objectiu de reflexionar i cercar evidències sobre la importància i la necessitat d'establir connexions a l'aula de primària, entre ciències, matemàtiques i llengua, per tal de comprendre un fenomen científic com és el creixement de les poblacions. [...]
2017
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
2018-02-21
20:41
21 p, 508.7 KB L'educador en el nostre sistema educatiu. Bullying, convivència i valors / Majada Cuadrado, Francisco Javier ; Burriel Manzanares, Francesca, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El bullying o assetjament escolar no és un fenòmen modern; no obstant això, amb les noves tecnologies la seva preeminència i efectes semblen haver augmentat i traspassat fronteres. Amb l’objectiu d’aportar-ne una panoràmica global, aquest treball de final de grau defineix i caracteritza el bullying mitjançant l’anàlisi de diverses recerques –acadèmiques o lligades al món de les organitzacions no lucratives que hi lluiten en contra–. [...]
2017
Graduat o Graduada en Educació Social [827]  
2018-02-21
20:33
47 p, 1.2 MB La influència de la classe social i la composició dels centres en les oportunitats educatives de l'alumnat / Gómez Bedmar, Carla ; Tarabini-Castellani Clemente, Aina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La distribució desigual de l’alumnat en clau social i la composició social dels centres són variables que els darrers anys han estat investigades com a factors determinants en el rendiment acadèmic. [...]
2017
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
2018-02-20
17:57
34 p, 3.0 MB L'educació creadora / Cabrera Vergés, Sílvia ; Morón Velasco, Mar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball està basat en un projecte d'investigació envers l'expressió lliure, a partir dels conceptes que ens proporciona l'educació creadora. El seu objectiu principal és donar a conèixer aquesta visió per tal d'afavorir la reflexió i el plantejament d'altres vies educatives. [...]
2017
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
Focus on:
School of Engineering. Bachelor's degree final project (494)
Biosciences Faculty. Bachelor's degree final project (1,223)
Sciences Faculty. Bachelor's degrees final projects (104)
Faculty of Education Sciences. Bachelor's degree final project (87)
Faculty of Communication Studies. Bachelor's degree final projects (919)
Faculty of Economics and Business Studies. Bachelor's degree final project (51)
Faculty of Political Science and Sociology. Bachelor's degree final project (77)
Law Faculty. Bachelor's degree final project (243)
Faculty of Philosophy and Letters. Bachelor's degree final project (265)
Medicine Faculty. Bachelor's degree final project (36)
Psychology Faculty. Bachelor's degree final project (24)
Faculty of Translation and Interpreting. Bachelor's degree final project (313)
Faculty of Veterinary Medicine. Final degree projects (388)