Final degree projects (TFG)

Final degree projects (TFG) are aimed at developing research and innovation supervised by a tutor. They are in general applicable to the field of the degree's area. Students must apply the knowledge and skills acquired during their studies.

This collection gathers works written by students of different degrees of the UAB, since the 2012-2013 academic year.​

Latest additions:
2017-10-18
19:58
116 p, 3.2 MB Les distòpies dels segles XX i XXI : l'advertència de l'acceleració tecnològica en detriment a la Humanitat i al medi ambient / Sadurní i Martínez, Joana ; Casamajó Solé, Gemma , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La literatura i el cinema són dues eines de representació de les realitats del moment. Mitjançant la ciència ficció, en ambdós àmbits es pot crear un retrat de la realitat viscuda i, a través de les perspectives dels diversos autors, fer-se una idea de quins són els aspectes socials que suposen una preocupació estesa. [...]
La literatura y el cine son dos herramientas de representación de las realidades del momento. Mediante la ciencia ficción, en ambos ámbitos se puede hacer un retrato de la realidad vivida y, a través de las perspectivas de los disintos autores, hacerse una idea de cuáles son los aspectos sociales que suponen una preocupación extendida. [...]
Literature and cinema are useful to represent a perspective about the realities of the moment. Through science fiction, in both areas it is possible to make a picture of reality, travelling through the perspectives of different authors , and getting an idea of ​​ the social issues that concern the society. [...]

2017
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
2017-10-18
19:13
130 p, 10.3 MB Constantí : investigació periodística d'un conflicte d'ocupació il·legal / Sabaté Reig, Judit ; Vall, Toni , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest és un reportatge d’investigació sobre el problema d’ocupació il·legal que afecta un barri de nova construcció de Constantí (Tarragona) des del 2013. Es tracta d’un problema social que té l’origen en un problema econòmic, l’esclat de la bombolla immobiliària. [...]
Este es un reportaje de investigación sobre el problema de ocupación ilegal que afecta un barrio de nueva construcción de Constantí (Tarragona) desde el 2013.  Se trata de un problema social que tiene el origen en un problema económico, el estallido de la burbuja inmobiliaria. [...]
This is a journalistic investigation about the problem of squatting that affects a neighbourhood in Constantí (Tarragona) since 2013.  It is a social problem that has the origin in an economic problem, the bursting of the housing bubble. [...]

2017
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
2017-10-18
19:02
62 p, 599.7 KB Les tècniques narratives a l'obra d'Antonio Salas / Rovira Crespo, Anna ; Gayà Morlà, Catalina , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest estudi té l'objectiu d'analitzar les tècniques narratives utilitzades pel periodista Antonio Salas durant el seu primer període com a autor amb les obres "Diario de un skin" i "El año que trafiqué con mujeres". [...]
Este estudio tiene el objetivo de analizar las técnicas narrativas utilizadas por el periodista Antonio Salas durante su primer periodo como autor con las obras "Diario de un skin" y "El año que trafiqué con mujeres". [...]
The objective of this study is to analyze the narrative techniques used by the journalist Antonio Salas during his first period as an autor in his reports "Diario de un skin" and "El año que trafiqué con mujeres". [...]

2017
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
2017-10-18
18:50
80 p, 4.0 MB Revolución digital : el caso de los deportes electrónicos en los medios de comunicación deportivos / Romo Moreno, Lorena ; Hernández Gómez, Juan Bautista , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Els esports electrònics son un fenomen en expansió que suposa un canvi en la concepció d'esport i els videojocs, creant amb ell grans comunitats d'aficionats i establint noves formes de consumir informació, tot això basat en les noves eines digitals. [...]
Los deportes electrónicos son un fenómeno en expansión que supone un cambio en la concepción del deporte y los videojuegos, creando asimismo grandes comunidades de aficionados y estableciendo nuevas formas de consumir información, todo ello basado en las nuevas herramientas digitales. [...]
Electronic sports are a growing phenomenon that implies a change on the understanding of sport and videogames, creating as well big fandom communities and setting new ways of consuming information, all of it based on the new digital tools. [...]

2017
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
2017-10-18
18:29
92 p, 3.4 MB La comunicació de moda en l'era digital : el sorgiment i la consolidació del fenomen influencer / Rodríguez Bosch, Oriol ; Niqui Espinosa, Jacint , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
D’ençà de l’aparició de la web 2. 0, les relacions entre els diferents actors socials s’han modificat i han aparegut noves formes de negoci. Des de ben aviat, en aquest nou escenari, els 'bloggers', especialment els de moda, van assolir un important protagonisme com a líders d’opinió i l’entrada en crisi del model de publicitat tradicional, acompanyada de l’aparició d’Instagram, va propiciar la seva consolidació. [...]
Desde la aparición de la web 2. 0, las relaciones entre los diferentes actores sociales se han modificado y han aparecido nuevas formas de negocio. Desde muy pronto, en este nuevo escenario, los ‘bloggers’, especialmente los de moda, alcanzaron un importante protagonismo como líderes de opinión y la entrada en crisis del modelo de publicidad tradicional, acompañada de la aparición de Instagram, propició su consolidación. [...]
Since the emergence of web 2. 0, the relationship between the different social actors has changed and new ways of business have arisen. Very soon, in this new context, bloggers reached an important role as opinion leaders and the beginning of the crisis of the traditional advertising model, next to the appearance of Instagram, promoted their consolidation. [...]

2017
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
2017-10-18
18:16
65 p, 1.5 MB TV3 : de líder, a l'ombra de Telecinco / Rodergas Batalla, Clara ; Sala i Noguer, Ramon , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Anàlisi de la baixada d'audiència de TV3 respecte Telecinco, principalment en l'horari de prime time. El motiu d'aquesta caiguda es deu al tipus de programació que ofereixen una i altra cadena, més enllà de la ideologia que puguin tenir. [...]
Análisis de la bajada de audiencia de TV3 respecto Telecinco, principalmente en el horario de prime time. El motivo de esta caída se debe al tipo de programación que ofrecen una y otra cadena, más allá de la ideología que puedan tener. [...]
Analysis of the TV3's descent audience respect Telecinco, primarily in prime time schedule. The reason of this decline is for the type of programmation that they offer, beyond the ideology they may have. [...]

2017
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
2017-10-18
17:50
72 p, 1.7 MB Representación y tratamiento del deporte femenino en informativos de televisión / Roche Ortiz, Albert ; Fernández Peña, Emilio , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El present treball analitza la presència i el tractament informatiu de l'esport femení als informatius de les principals cadenes espanyoles de televisió. La recerca permet observar la quantitat de contingut esportiu femení emès i la qualitat informativa de les notícies, tenint en compte aspectes com els estereotips entorn a la dona esportista. [...]
El presente trabajo analiza la presencia y el tratamiento del deporte femenino en los informativos de las principales cadenas españolas de televisión. La investigación permite observar la cantidad de contenido deportivo femenino emitido y la calidad informativa de las noticias, teniendo en cuenta aspectos como los estereotipos en torno a la mujer deportista. [...]
This study analyzes the presence and treatment of female sport in the news of the main Spanish television channels. This research encapsulates the amount of female sport broadcasted and the informative quality of the news, taking into account different aspects such as stereotypes revolving around female athlete. [...]

2017
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
2017-10-18
16:19
54 p, 1.5 MB El paper de la dona del segle XX a partir dels personatges femenins d'algunes novel·les de les escriptores cabdals de la literatura catalana / Richart Colomé, Alba ; Llinés Soler, Montserrat , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball de final de grau consisteix en un reportatge literari i periodístic on analitzo el paper de la dona del segle XX a partir dels personatges femenins d'algunes de les escriptores més importants de Catalunya.
Este trabajo de final de grado consiste en un reportaje literario y periodístico donde analizo el papel de la mujer en el siglo XX mediante los personajes femeninos de algunas de las escritoras catalanas más importantes.
This paper pretends to be a literary and journalistic report which analyses the role of woman of 20th century based on the female characters of some of the novels of the most important female writers of Catalonia.

2017
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
2017-10-18
16:11
46 p, 873.8 KB El relat dels Comuns : Les campanyes d'En Comú Podem, primera pedra d'una nova identiat política / Ribas Vilanova, Jaume ; Guimerà Orts, Josep Angel , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El treball pretén estudiar com s'ha creat un nou discurs polític a Catalunya. S'han analitzat les campanyes d'En Comú Podem per a les eleccions generals espanyoles del 20 de desembre de 2015 i el 26 de juny de 2016 a través dels propis documents interns de la candidatura, articles de premsa, conferències i entrevistes. [...]
El trabajo pretende estudiar como se ha creado un nuevo discurso político en Cataluña. Se han analizado las campañas de En Comú Podem para las elecciones generales españolas del 20 de diciembre de 2015 y el 26 de junio de 2016 a través de los propios documentos internos de la candidatura, artículos de prensa, conferencias y entrevistas. [...]
The work aims to study how a new political discourse has emerged in Catalonia. There have been analysed the campaigns fort the Spanish general election of the 20th of December 2015 and 26th of June 2016 of the coalition En Comú Podem through its own internal documents, press articles, conferences and interviews. [...]

2017
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
2017-10-18
15:45
81 p, 3.0 MB Psicología Viva / Regüés Mateu, Eva ; Maldonado López, Juan José , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Planificació i creació de Psicologia Viva, una pàgina web de divulgació de temes relacionats amb la psicologia. Amb aquest projecte volem apropar dos disciplines que semblen molt diferents, però que en realitat no ho son tant: la psicologia i la comunicació mediàtica. [...]
Planificación y creación de Psicología Viva, una página web de divulgación de temas relacionados con la psicología. Con este proyecto queremos acercar dos disciplinas que parecen muy distintas, pero que en realidad no lo son tanto: la psicología y la comunicación mediática. [...]
Planning and creation of Alive Psychology, a spreading web page about subjects related to Psychology. With this project, we pretend to approach two apparently very distinct disciplines, that they are not really so: Psychology and Journalism. [...]

2017
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
Focus on:
School of Engineering. Bachelor's degree final project (445)
Biosciences Faculty. Bachelor's degree final project (1,222)
Sciences Faculty. Bachelor's degrees final projects (102)
Faculty of Education Sciences. Bachelor's degree final project (78)
Faculty of Communication Studies. Bachelor's degree final projects (882)
Faculty of Economics and Business Studies. Bachelor's degree final project (50)
Faculty of Political Science and Sociology. Bachelor's degree final project (77)
Law Faculty. Bachelor's degree final project (243)
Faculty of Philosophy and Letters. Bachelor's degree final project (265)
Medicine Faculty. Bachelor's degree final project (31)
Psychology Faculty. Bachelor's degree final project (24)
Faculty of Translation and Interpreting. Bachelor's degree final project (313)
Faculty of Veterinary Medicine. Final degree projects (348)