2025-07-14 13:11 |
|
2025-07-14 13:03 |
|
2025-07-14 12:12 |
10 p, 2.9 MB |
PWAs as Means of Communication Between Municipalities and Visitors
/
Zhivkov Petrov, Petar ;
Suppi Boldrito, Remo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Mass tourism has impacted many communities around the world, bringing along both positives and negatives. While it often boosts the economy and creates job opportunities, it can also lower the local quality of life and strain the administrations, several of which struggle to balance between their resources and the large influx of visitors. [...] El turisme de masses ha impactat a moltes comunitats arreu del món, tenint-ne efectes tant positius com negatius. Tot i que sovint impulsa l’economia i crea oportunitats laborals, també perjudica la qualitat de vida local i presenta una càrrega sobre les administracions públiques, moltes de les quals troben difícil equilibrar entre els recursos disponibles i el gran nombre de visitants. [...]
2025 Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]
|
|
2025-07-14 12:06 |
|
2025-07-14 11:56 |
10 p, 2.1 MB |
La fractura de Badalona: Impacte ambiental, acústic i urbanístic de la C-31
/
Villalobos Alonzo, Joel ;
Avellaneda Garcia, Pau, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Aquest treball analitza l’impacte ambiental, acústic i urbanístic del pas de la carretera C-31 per Badalona. Aquesta infraestructura no només genera problemes de contaminació ambiental i acústica, sinó que també actua com una barrera urbana que divideix la ciutat en dues parts, afectant la cohesió social i el desenvolupament urbanístic. [...] This study analyzes the environmental, acoustic, and urbanistic impact of the C-31 highway passing through Badalona. This infrastructure not only causes environmental and acoustic pollution but also acts as an urban barrier that divides the city into two parts, affecting social cohesion and urban development. [...]
2025 Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]
|
|
2025-07-14 11:47 |
11 p, 2.2 MB |
Construïm Rubí com una ciutat de “15 minuts”
/
Vicens Gómez, Marc ;
Zabala Torres, Alaitz, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Davant els reptes de la crisi climàtica i social, el model de la “ciutat dels 15 minuts” proposa que totes les persones puguin accedir als serveis essencials a peu en menys de 15 minuts. Aquest treball aplica aquest enfocament al municipi de Rubí, analitzant l’accessibilitat real als serveis de salut, educació, aprovisionament, oci i administració mitjançant anàlisi de xarxa. [...] In response to the challenges of the climate and social crisis, the “15-minute city” model proposes that all people. should be able to access essential services within a 15-minute walk from their homes. This study applies this concept to the. municipality of Rubí, analyzing real accessibility to key services such as healthcare, education, provisioning, leisure, and. administration through network analysis. The results reveal generally good coverage, but also highlight disparities in peripheral. neighborhoods like Can Ximelis, Can Solà, and Can Vallhonrat, where basic facilities are lacking and distances exceed optimal. thresholds. To address these gaps, the study proposes the creation of new schools and health centers in these areas, along with. the strategic placement of supermarkets and citizen service offices to ensure a more accessible, cohesive, and people-centered. city.
2025 Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]
|
|
2025-07-14 11:40 |
|
2025-07-14 11:36 |
|
2025-07-14 11:25 |
|
2025-07-14 11:19 |
9 p, 157.9 KB |
Ciutat Vella davant els reptes del segle XXI: la transformació urbana en un traçat medieval
/
Navajas, Álex ;
Pedret Ferré, Carles, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Ciutat Vella, el districte més antic de Barcelona, ha estat sempre un espai en tensió entre el seu traçat medieval i les necessitats d’una ciutat en constant evolució. Al llarg de les darreres dècades, diverses transformacions urbanes han reconfigurat l’espai públic i el dia a dia del veïnat, afectant la seva identitat social i patrimonial. [...] Ciutat Vella, the oldest district of Barcelona, has always been a space of tension between its medieval layout and the needs of a constantly evolving city. Over the past decades, various urban transformations have reshaped public space and the daily life of its residents, affecting the district’s social and heritage identity. [...]
2025 Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]
|
|
|
|
|