Facultad de Ciencias de la Comunicación. Trabajos de fin de grado

Esta colección recoge Trabajos de fin de grado (TFG) elaborados por los estudiantes de las distintas titulaciones de la Facultad de Ciencias de la Comunicación de la UAB, a partir del curso 2013-2014.

Los TFG de esta facultad pueden ser de dos tipos: de investigación o de proyecto.

Estadísticas de uso Los más consultados
Últimas adquisiciones:
2022-03-07
14:49
371 p, 203.2 MB Creació d'una marca de pícnics i el seu pla de comunicació / Buxó Escoté, Helena ; Comas Gallardo, Mariona ; Moreno Martín, Marta ; Vives Gay, Jana ; Campmany Muñoz, Miquel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest projecte va nàixer com una alternativa d'oci en una situació de crisis sanitària (COVID-19), però ara mateix s'ha convertit en un projecte amb visió de futur per poder existir un cop passada la pandèmia. [...]
Este proyecto nació como una alternativa de ocio en una situación de crisis sanitaria (COVID-19), pero ahora se ha convertido en un proyecto con visión de futuro para poder existir una vez pasada la pandemia. [...]
This project was born as a leisure alternative in a situation of health crisis (COVID-19), but has now become a forward-looking project to be able to exist once the pandemic has passed. The project is the creation of a brand of picnics addressed to young people adapted to their economic and leisure needs, while respecting the environment. [...]

2020
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
2022-03-03
19:10
290 p, 162.9 MB Estudi i reformulació de la marca "PdePà" / Alomar Queraltó, Miriam ; Polo i Zorn, Estel·la del Mar ; Pugibert i Comín, Ona ; Rueda Hurtado, Marta ; Morató Bullido, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
En aquest treball de recerca es duu a terme un estudi en profunditat de la marca gironina PdePà (cafeteria). Després de l'anàlisi, s'han extret diverses conclusions sobre l'estudi i es proposa un nou pla de comunicació i rebranding de la marca PdePà per tal de millorar la seva imatge i posicionament.
En este trabajo de investigación se realizó un estudio en profundidad de la marca gironina PdePà (cafetería). Tras el análisis, se han extraído diversas conclusiones sobre el estudio y se propone un nuevo plan de comunicación y rebranding de la marca PdePà para mejorar su imagen y posicionamiento.
In this research work, an in-depth study of the Girona brand PdePà (coffee shops) was carried out. After the analysis, several conclusions were drawn from the study and a new communication and rebranding plan was proposed for the PdePà brand to improve its image and positioning.

2021
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
2022-03-03
18:39
186 p, 10.2 MB Posa't al MUT! : Creació i pla de llançament d'una plataforma educativa per aprendre a parlar en públic / Martínez Cánovas, Aida ; Danes Vilallonga, Arantza, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El projecte proposa la creació i pla de llançament d'una plataforma online educativa: "MUT!". El producte que ofereix facilita l'aprenentatge d'habilitats comunicatives als estudiants universitaris. [...]
El proyecto propone la creación y el plan de lanzamiento de una plataforma online educativa: "MUT!". El producto que ofrece facilita el aprendizaje de habilidades comunicativas a los estudiantes universitarios. [...]
The project proposes the creation and launching plan of an online learning platform called "MUT". The offered product eases the adquisition of communicative skills for university students. The main goal is to make formative resources accesible for them so they can improve their public speaking skills.

2020
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
2022-03-02
20:32
68 p, 2.0 MB Signon: una plataforma d'infoentreteniment per a infants amb sordesa / Vidal Pérez, Laia ; Pulido Rodriguez, Cristina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Realització del projecte Signon, una plataforma digital amb continguts informatius i d'entreteniment pensada per a infants amb sordesa a través del vídeo. A més del desenvolupament del projecte professional (documentació, justificació de la necessitat, estudi de màrqueting. [...]
Realización del proyecto signon, una plataforma digital con contenidos informativos y de entretenimiento pensada para niños con sordera con soporte vídeo. Además del desarrollo del proyecto profesional (documentación, justificación de la necesidad, estudio de marketing . [...]
Development of Signon, a digital platform with news and entertainment content in video format, dedicated to deaf children. Besides the development of this professional project (documentation, justification, marketing plan. [...]

2021
Grau en Periodisme [971]  
2022-03-02
20:14
70 p, 824.4 KB La evolución de la mujer española a través de las películas de Marisol / Rocha Ballesteros, Nerea ; Longhi, Ludovico, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La evolución de la visión femenina en las películas de Marisol / Pepa Flores, como ocurrió realizar papeles como niña prodigio del régimen hasta representar una mujer apoderada al final de su trayectoria artística. [...]
2021
Grau en Periodisme [971]  
2022-03-02
19:54
157 p, 19.6 MB Kadınlar vardır: Quatre cròniques de les dones d'Istanbul inspirades per la literatura de l'Aurora Bertrana / Montraveta Riu, Anna ; Muntané Rodríguez, Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Projecte de quatre cròniques sobre la vida de diferents dones a Istanbul, inspirades en l'obra literària d'Aurora Bertrana. Després d'analitzar com l'autora tracta i descriu les dones als llibres El Marroc Sensual i Fanàtic i Paradisos Oceànics s'ha realitzat un estudi dels drets i lluites de les dones d'Istanbul. [...]
Proyecto de cuatro crónicas sobre la vida de diferentes mujeres en Estambul, inspiradas en la obra literaria de Aurora Bertrana. Después de analizar cómo la autora trata y describe las mujeres en los libros El Marroc Sensual i Fanàtic y Paradisos Oceànics y hacer un estudio de los derechos y luchas de las mujeres de Estambul, el trabajo quiere mostrar, por una parte, la diversidad cultural, étnica y religiosa de la ciudad, y por otra, la opresión que sienten todas las mujeres dentro de la sociedad patriarcal turca mediante la narración de la vida cotidiana de las protagonistas.
A project of four articles about different women's lives in Istanbul, based on Aurora Bertrana's literature. After studying closely how Bertrana analyses the women in her books El Marroc Sensual i Fanàtic and Paradisos Oceànics and investigating about women's rights and fights in Istanbul, this project wants to show the cultural, ethnic and religious diversity in the city. [...]

2020
Grau en Periodisme [971]  
2022-03-02
19:30
85 p, 2.0 MB SexEdu : l'aplicació mòbil sobre educació sexual a Catalunya per a combatre la manca d'informació dels joves d'entre 13 i 18 anys / López Alba, Paula ; Padilla Molina, Adrián, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Estudis sobre l'educació sexual, com la formació dels alumnes i professors en aquest àmbit, demostren el baix grau de prioritat dels governs. Per això, algunes iniciatives com la creació de l'aplicació SexEdu vetlla perquè els adolescents assoleixin aquestes competències a través d'una via més pràctica, com és el telèfon mòbil. [...]
Estudios sobre la educación sexual, como la formación de los alumnos y profesores en este ámbito, demuestran el bajo grado de prioridad de los gobiernos. Por ello, algunas iniciativas como la creación de la aplicación SexEdu velan porque los adolescentes alcancen estas competencias a través de una vía más práctica y cercana, como es el teléfono móvil. [...]
Studies on sex education, such as the training of students and teachers in this area, show the low level of priority given by governments. For this reason, some initiatives such as the creation of the SexEdu application ensure that adolescents reach these competences through a more practical and closer way, such as the mobile phone. [...]

2021
Grau en Periodisme [971]  
2022-03-02
19:11
110 p, 2.6 MB Bette Davis : anàlisi de la representació de les dones durant l'Època Daurada de Hollywood (1931-1961) a partir de la filmografia de l'artista i el context històric de la seva vida / Jaime i Comino, Aleix ; Palencia Villa, Rosa María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest Treball de Fi de Grau ha tingut com a principal objectiu analitzar la representació dels personatges femenins al cinema de l'Època Daurada de Hollywood a partir de la filmografia d'una de les seves actrius més representatives: Bette Davis. [...]
Este Trabajo de Final de Grado ha tenido como principal objetivo analizar la representación de los personajes femeninos del cine de la Era Dorada de Hollywood a partir de la filmografía de una de sus actrices más representativas: Bette Davis. [...]
This Final Project has been aimed at analysing the representation of female characters in the Hollywood Golden Age cinema through the examination of the filmography of one of their most representative actresses: Bette Davis. [...]

2021
Grau en Periodisme [971]  
2022-03-02
18:53
125 p, 6.2 MB Plan de Comunicación para una academia de baile online / Ferrer Castillo, Maria ; Campmany Muñoz, Miquel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El treball de fi de grau presentat es basa en l'elaboració d'un Pla de Comunicació per a una nova empresa del mercat espanyol en el transcurs d'un any. Es tracta de Keep Dancing, una empresa que aposta per un model de negoci online: una acadèmia de ball virtual. [...]
El trabajo de fin de grado presentado se basa en la elaboración de un Plan de Comunicación para una nueva empresa del mercado español en el transcurso de un año. Se trata de Keep Dancing, una empresa que apuesta por un modelo de negocio online: una academia de baile virtual. [...]
The final degree project presented is based on the development of a Communication Plan for a new company in the Spanish market over the course of a year. This is Keep Dancing, a company that is committed to an online business model: a virtual dance academy. [...]

2021
Grau en Periodisme [971]  
2022-03-02
18:37
96 p, 3.9 MB La comunicació corporativa a les ONG: El cas de Proactiva Open Arms / Cugota Guillén, Mar ; Badia Perea, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Una bona gestió de la comunicació és clau perquè una empresa pugui competir al mercat, però també ho és per a les ONG. Tot i ser organitzacions sense ànim de lucre tenen objectius molt clars quant a difusió del seu missatge i la recaptació de fons per poder seguir funcionant. [...]
Una buena gestión de la comunicación es clave para que una empresa pueda competir en el mercado, pero también lo es para las ONG. A pesar de ser organizaciones sin ánimo de lucro tienen objetivos muy claros cuanto a difusión de su mensaje y recaudación de fondos para seguir en funcionamiento. [...]
Good communication management is key for a company to compete in the market, but it also is for NGOs. Despite being non-profit organizations, they have very clear objectives in terms of spreading their message and raising funds to continue operating. [...]

2021
Grau en Periodisme [971]