The role of hypothetical situations in enhancing problem- solving skills in TEFL
Valdivia Sánchez, Anna
Kruszynksa, Klaudia, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024
Descripció: 46 pag.
Resum: This dissertation explores the efficacy of scenario-based learning (SBL) in cultivating critical thinking skills among 1st-year ESO students in Teaching English as a Foreign Language (TEFL) settings. The study focuses on "The Emotional Compass," a series of role-plays designed to simulate emotionally charged scenarios in English classrooms. Analysis of seven role-play scripts reveals that students adeptly identify and analyse problems, evaluate multiple options, and engage in collaborative decisionmaking. Emotional expressions such as empathy and support are prominent, highlighting the integration of emotional intelligence in problem-solving contexts. The findings emphasise the significance of tailored learning environments that promote both language acquisition and critical thinking skills.
Resum: Aquest Treball de Fi de Màster explora l'eficàcia de l'aprenentatge basat en escenaris hipotètics en el cultiu de les habilitats de pensament crític entre els estudiants de 1r d'ESO en la classe d'anglès com a lengua estrangera. L'estudi se centra en "The Emotional Compass", una situación d'aprenentatge dissenyada per simular escenaris carregats emocionalment a les aules d'anglès. L'anàlisi de set guions de rol revela que els estudiants identifiquen i analitzen adequadament els problemes, avaluen múltiples opcions i participen en la presa de decisions col·laboratives. Hi destaquen expressions emocionals com l'empatia i el suport, destacant la integració de la intel·ligència emocional en contextos de resolució de problemes. Els resultats emfatitzen la importància d'entorns d'aprenentatge personalitzats que promouen tant l'adquisició del llenguatge com les habilitats de pensament crític.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra, i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials i que es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original. Cal que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Titulació: Estudis Globals d'Àsia Oriental [4317118]
Pla d'estudis: Màster Universitari en Estudis Globals d'Àsia Oriental [1452]
Document: Treball de fi de postgrau
Matèria: Critical Thinking ; Scenario-Based-Learning ; Teaching English as a Foreign Language ; Problem-solving ; Grounded Theory ; Pensament Crític ; Aprenentatge Basat en Escenaris ; Ensenyament de l'Anglès com a Llengua Estrangera ; Resolució de Problemes ; Mostreig Teòric / Teoría Fonamentada



46 p, 4.9 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de l'Educació, TFM

 Registre creat el 2024-07-25, darrera modificació el 2025-03-08



   Favorit i Compartir