Laboratori de Programació [102767]
Sánchez Albaladejo, Gemma
Bernal del Nozal, Jorge
Tudela Barroso, Yael
Da Silva Campello, Cristian
Abril Gutiérrez, Estrella María
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Programming Lab
Títol variant: Laboratorio de Programación
Data: 2020-21
Resum: Aquesta assignatura forma part de la matèria Algorísmica i informació i s'ha de veure com la continuació lògica de l'assignatura Metodologia de la Programació i la continuació pràctica de l'assignatura de Matemàtica Discreta. L'objectiu bàsic és aprofundir en les nocions de programació orientada a objectes introduïdes a Metodologia de la Programació i ampliar-les amb altres conceptes de programació i altres estructures de dades més complexes així com algorismes eficients per recorre-les. S'introduirà el concepte d'algorisme recursiu amb algorismes recursius simples i més complexos com els relacionats amb recorreguts d'arbres i grafs. A més s'introduiran algorismes de cerca i ordenació eficients i s'aprofundirà en el concepte de cost temporal i espacial d'un algorisme. Al finalitzar el curs l'estudiant ha de ser capaç de dissenyar i programar solucions a problemes complexos de forma òptima. D'aquesta forma, els objectius formatius que es proposen per a l'assignatura són els següents: Ser capaç d'analitzar un problema complex, dissenyar una solució òptima, implementar-la, calcular el 1 Ser capaç d'analitzar un problema complex, dissenyar una solució òptima, implementar-la, calcular el seu cost i provar-la. Entendre i saber utilitzar estructures de dades complexes com arbres, grafs etc. i utilitzar-les correctament i d'una manera eficient per resoldre problemes algorísmics complexes. Entendre i aplicar correctament els principis avançats de la programació orientada a objectes: templates, classes abstractes, funcions virtuals. Dotar l'alumne de la capacitat de disseny d'algorismes per a la resolució de problemes complexos, veient algorismes complexos de recorregut i cerca en estructures de dades complexes. A més d'analitzar la complexitat temporal i espacial d'ells per tal de triar la solució que més s'adapti a les necessitats de cada moment. Introduir el concepte de recursivitat i la seva aplicació al recorregut d'estructures complexes recursives, a més de ser capaç d'analitzar la complexitat d'algorismes recursius. Programar en un llenguatge de programació real i ser capaç de depurar els propis programes. Desenvolupar els programes seguint unes normes d'estil tendents a aconseguir programes de qualitat. Dins d'aquestes normes d'estil s'engloben aquelles que faciliten la comprensió del codi, com poden ser l'ús de comentaris, la indentació del codi, la utilització de noms adequats per variables i funcions, etc. I l'ús d'excepcions.
Resum: Esta asignatura forma parte de la materia Algorítmica e información y debe verse como la continuación lógica de la asignatura Metodologia de la Programació y la continuación práctica de la asignatura de Matemàtica Discreta. El objetivo básico es profundizar en las nociones de programación orientada a objetos introducidas en Metodologia de la Programació y ampliar con otros conceptos de programación y otras estructuras de datos más complejas, así como algoritmos eficientes para recorrerlas. Se introducirá el concepto de algoritmo recursivo con algoritmos recursivos simples y más complejos como los relacionados con recorridos de árboles y grafos. Además, se introducirán algoritmos de búsqueda y ordenación eficientes y se profundizará en el concepto de coste temporal y espacial de un algoritmo. Al finalizar el curso el estudiante debe ser capaz de diseñar y programar soluciones a problemas complejos de forma óptima. De esta forma, los objetivos formativos que se proponen para la asignatura son los siguientes: Ser capaz de analizar un problema complejo, diseñar una solución óptima, implementarla, calcular su 1 Ser capaz de analizar un problema complejo, diseñar una solución óptima, implementarla, calcular su coste y probarla. Entender y saber utilizar estructuras de datos complejas como árboles, grafos etc. y utilizarlas correctamente y de una manera eficiente para resolver problemas algorítmicos complejas. Entender y aplicar correctamente los principios avanzados de la programación orientada a objetos: templates, clases abstractas, funciones virtuales. Dotar al alumno de la capacidad de diseño de algoritmos para la resolución de problemas complejos, viendo algoritmos complejos de recorrido y búsqueda en estructuras de datos complejas. Además de analizar la complejidad temporal y espacialde ellos a fin de elegir la solución que más se adapte a las necesidades de cada momento. Introducir el concepto de recursividad y su aplicación al recorrido de estructuras complejas recursivas, además de ser capaz de analizar la complejidad de algoritmos recursivos. Programar en un lenguaje de programación real y ser capaz de depurar los propios programas. Desarrollar los programas siguiendo unas normas de estilo tendentes a conseguir programas de calidad. Dentro de estas normas de estilo engloban aquellas que facilitan la comprensión del código, como pueden ser el uso de comentarios, el tabulado del código, la utilización de nombres adecuados para variables y funciones, etc. Y el uso de excepciones.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Grau en Enginyeria Informàtica [2502441]
Pla d'estudis: Grau en Enginyeria Informàtica (Menció en Enginyeria de Computadors) i Grau en Enginyeria Electrònica de Telecomunicació [1206] ; Grau en Enginyeria Informàtica (Menció en Tecnologies de la Informació) i Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació [1207] ; Màster Universitari en Enginyeria Informàtica /Computer Engineering [1269] ; Màster Universitari en Internet dels Objectes per a Salut Digital / Internet of Things for e-Health [1391] ; Enginyeria Informàtica [958]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 113.5 KB

Anglès
6 p, 113.1 KB

Castellà
6 p, 113.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2020-07-17, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir