Desigualtat mundial en educació. Anàlisi estadística
Perelló Serrano, Núria
Márquez Cebrián, María Dolores, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa

Fecha: 2020
Resumen: Les reformes educatives sempre han comportat molta controvèrsia i no tothom concorda.
Resumen: en com s'hauria de gestionar un bon sistema educatiu. Aquesta incertesa s'ha traduït en la realització de diferent estudis entorn l'economia de l'educació amb l'objectiu d'aportar evidències empíriques sobre quins aspectes repercuteixen en els diferents models educatius i els fan més eficients. En aquest treball estudiarem la literatura sobre l'economia de l'educació i sobre aquells aspectes que milloren el rendiment escolar, analitzarem les dades sobre factors influents l'educació i realitzarem una anàlisi estadística per comparar els sistemes utilitzats per 15 països diferents a partir dels resultats obtinguts en matemàtiques, ciències i lectura de les proves PISA, els alumnes per classe, les hores lectives obligatòries diàries, el salaridel professorat i la despesa en educació d'aquests estats. Les conclusions principals a les que s'arriba són que, la qualitat dels sistemes d'ensenyament no depenen únicament de factors en que els governs puguin incidir directament, i no hi ha uns factors específics que et garanteixin l'èxit en el rendiment acadèmic sinó que aquests s'han d'adaptar a les necessitats dels estudiants de cada país, per crear una estructura educativa eficient. A més a més es demostra que, aquells països amb un model educatiu sòlid mantindran uns bons resultats en les proves avaluatives al llarg dels anys tot i patir canvis lleugers.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Titulación: Grau en Economia [2501573]
Plan de estudios: Grau en Economia [952]
Documento: Treball final de grau ; Text



TFG
68 p, 1.7 MB

Pòster
1 p, 246.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultad de Economía y Empresa. TFG

 Registro creado el 2020-09-17, última modificación el 2023-10-21



   Favorit i Compartir