Google Scholar: citas,
Espais de fabricació comunitaris en l'educació primària : involucrant l'alumnat de Grau en el procés de creació de projectes STEM amb espais de fabricació digital
Rios Rubiras, Bernat (Escola L'Horitzó (Barcelona, Catalunya))

Título variante: Community manufacturing spaces in primary education : involving undergraduate students in the process of creating STEM projects with digital manufacturing spaces
Título variante: Espacios de fabricación comunitarios en la educación primaria : involucrando al alumnado de Grado en el proceso de creación de proyectos STEM con espacios de fabricación digital
Fecha: 2021
Resumen: Aquest article relata una activitat desenvolupada al llarg del primer quadrimestre amb l'alumnat de 4t del Grau en Educació Primària de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Es tracta d'una activitat desenvolupada conjuntament amb l'espai de fabricació UAB OpenLabs de la facultat d'Enginyeria. L'activitat va permetre a l'alumnat guanyar confiança amb noves tecnologies com ara la talladora làser, la talladora de vinil i el disseny amb Inkscape. Al mateix temps va generar espais perquè es desenvolupessin les pràctiques inherents de l'enginyeria amb un objectiu d'impacte en l'entorn, fent d'aquesta una activitat STEM amb impacte comunitari.
Resumen: This article relates an activity developed during the first term, with the students of 4th of the Degree in Primary Education of the Autonomous University of Barcelona (UAB). This is an activity developed in conjunction with the UAB OpenLabs manufacturing space of the Faculty of Engineering. The activity allowed students to gain confidence in new technologies such as laser cutting, vinyl cutting and Inkscape design. At the same time, it created spaces for the development of the inherent practices of engineering with an objective of impact on the environment, making this a STEM activity with a community impact.
Resumen: Este artículo relata una actividad desarrollada a lo largo del primer cuatrimestre con el alumnado de 4º de Grado en Educación Primaria de la Universitat Autónoma de Barcelona (UAB). Se trata de una actividad desarrollada conjuntamente con el espacio de fabricación UAB OpenLabs de la Facultad de Ingeniería. La actividad permitió al alumnado ganar confianza con nuevas tecnologías como la cortadora láser, la cortadora de vinilo y el diseño con Inkscape. Al mismo tiempo generó espacios para que se desarrollaran las prácticas inherentes de la ingeniería con un objetivo de impacto en el entorno, haciendo de esta una actividad STEM con impacto comunitario.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: STEM ; Noves tecnologies ; Socis comunitaris ; Impacte ; Living labs ; Nuevas tecnologías ; Socios comunitarios ; Impacto ; New technologies ; Community partners ; Impact
Publicado en: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 42 (2021) , p. 40-45 (El Racó STEAM) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n42-rios-rubiras
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/394757
DOI: 10.5565/rev/ciencies.442


6 p, 393.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Ciències
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2021-06-30, última modificación el 2023-10-01



   Favorit i Compartir