Supervisió i inspecció educativa [101643]
Garcia Lopez, Empar
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Educational Supervision and Inspection
Títol variant: Supervisión e inspección educativa
Data: 2021-22
Resum: Es tracta d'una assignatura de quart curs, que pretén completar la formació dels professionals per actuar en dos grans àmbits de forma complementaria: formació en les organitzacions i direcció i gestió de institucions educatives. En aquest sentit respon als objectius general del Perfil del Grau de Pedagogia, com són: avaluar institucions, promoure el desenvolupament organització, gestionar el recursos i el personal, realitzar planificacions estratègiques, elaborar i desenvolupar activitats formatives Parteix de fonaments educatius que es treballen als curs anteriors, i té com referències prèvies el mòduls de continguts relatius a Educació i Contextos Educatius, l'Organització i els grups, Disseny, seguiment i avaluació de plans i programes, Innovació Educativa, Desenvolupament organitzacional d'institucions educatives. Aquesta assignatura forma part del curriculum de la menció de "Gestió de la formació i d'Institucions educatives". Comprendre i analitzar els aspectes que configuren realitats educatives i institucionals en contextos d'educació formal i no formal. Dissenyar, desenvolupar i avaluar processos, projectes, programes i activitats per intervenir en contextos educatius i formatius. Informar i assessorar persones, institucions i organitzacions sobre aspectes educatius i formatius, pel canvi i la millora. Orientar a les institucions per aconseguir la millora dels processos i els elements de l'organització. Conèixer diferents realitats de la supervisió i l'assessorament als centres educatius a Europa. 1 Conèixer diferents realitats de la supervisió i l'assessorament als centres educatius a Europa.
Resum: It is a 4th year subject that intends to complete the training of professionals to act in two big fields in a complementary way: training in organizations and directing and leading educational institutions. For that matter, it answers the general objectives established in the profile of Pedagogy Bachelor's Degree, which are: assessing institutions, fostering development in organizations, managing resources and staff, applying strategic plans, designing and developing training activities. It draws from the educational basis studied in previous years, and it has as references contents related to Education and Educational Contexts, The Organization and Groups, Design, Monitoring and Evaluation of Plans and Programs, Directing and Leading Educational Institutions, Organizational Development of Educational Institutions, Educational Innovation. Understand and analyse aspects that shape educational and institutional situations in contexts of formal and informal education. Design, develop and evaluate processes, projects, programmes and activities for use in educational and training contexts. Inform and advise people, institutions and organisations about educational and training aspects, for change and improvement. Orient the institutions to achieve the improvement of the processes and the elements of the organization. Know different realities of supervision and advice in schools in Europe. 1.
Resum: Se trata de una asignatura de cuarto curso, que pretende completar la formación de los profesionales para actuar en dos grandes ámbitos de forma complementaria: formación en las organizaciones y dirección y gestión de instituciones educativas. En este sentido responde a los objetivos generales del Perfil del Grado de Pedagogía, como son: evaluar instituciones, promover el desarrollo en la organización, gestionar los recursos y el personal, realizar planificaciones estratégicas, elaborar y desarrollar actividades formativas. Parte de fundamentos educativos que se trabajan en los cursos anteriores, y tiene como referencias previas los módulos de contenido relativos a Educación y Contextos Educativos, la Organización y los grupos, Diseño, seguimiento y evaluación de planes y programas, Innovación educativa, Desarrollo organizacional de instituciones educativas. Comprender y analizar los aspectos que conforman realidades educativas e institucionales en contextos de educación formal y no formal. Diseñar, desarrollar y evaluar procesos, proyectos, programas y actividades para intervenir en contextos educativos y formativos. Informar y asesorar a personas, instituciones y organizaciones sobre aspectos educativos y formativos, para el cambio y la mejora. Orientar a las instituciones para conseguir la mejora de los procesos y los elementos de la organización. Conocer diferentes realidades de la supervisión y el asesoramiento a los centros educativos en Europa. 1.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Pedagogia [2500261]
Pla d'estudis: Grau en Pedagogia [1211]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 117.3 KB

Anglès
7 p, 115.8 KB

Castellà
7 p, 116.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2021-07-09, darrera modificació el 2023-01-21



   Favorit i Compartir