Intervenció en alteracions del llenguatge associades a altres patologies: factors d'interacció i comunicació alternativa i augmentativa [104148]
Andrés Carrillo, Cristina
Noguera Llopart, Eulàlia
Vilaltella Verdes, Sonia
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Additional title: Intervention in Language Disorders Associated with Other Pathologies: Interaction and Communicative Factors in Augmentative and Alternative Communication
Additional title: Intervención en alteraciones del lenguaje asociadas a otras patologías: factores de interacción y comunicación alternativa y aumentativa
Date: 2021-22
Abstract: Bloc A: Aprofundir en el coneixement del mètode d'observació directa i sistemàtica en nens entre 0 i 6 anys. Saber com s'elabora un pla terapèutic, aprendre estratègies i procediments d'intervenció, i finalment, 1 Saber com s'elabora un pla terapèutic, aprendre estratègies i procediments d'intervenció, i finalment, conèixer com finalitza el procés assistencial en un CDIAP. Conèixer el Programa Hanen i saber-lo aplicar en col·laboració amb la família. Conèixer l'àmbit de l'atenció precoç a Catalunya i el treball en els Centres de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç (CDIAP), el procés assistencial des de la demanda inicial al procés de baixa. Aprofundir en el diagnòstic i els seus procediments i tècniques més important en aquest àmbit. Aprendre les principals eines d'intervenció amb els infants i les seves famílies. Resolució de dubtes i altres qüestions en l'elaboració del treball. Bloc B: Proporcionar coneixements, recursos i procediments amb l'objectiu de realitzar una correcta avaluació i intervenció de pacients que requereixen suports, alternatius o complementaris, que possibilitin la seva comunicació i el seu llenguatge. Apropar a l'alumne al coneixement dels sistemes alternatius i augmentatius de comunicació perquè sigui capaç de seleccionar el més adequat a l'hora de plantejar la seva intervenció. Desenvolupar una perspectiva global de les dificultats de pacients amb trastorns motors, retards i trastorns del llenguatge, discapacitat intel·lectual i trastorns del espectre autista. Aprendre a identificar les dificultats del entorn que presenten aquests pacients i generar solucions dins de l'àmbit logopèdic. Gestionar les tecnologies de la comunicació i la informació. Conèixer l'origen i les bases teòriques del Sistema de Comunicació per Intercanvi d'Imatges (PECS) Aprendre les fases de les que es basa el sistema PECS i el seu propòsit Saber seleccionar els candidats per treballar PECS i peculiaritats de la seva intervenció en diferents poblacions. Resolució de dubtes i altres qüestions en l'elaboració del treball.
Abstract: The subject comprises two main parts: Part A: Early intervention Part B: Intervention in language disorders related to other pathologies and Augmentative and Alternative Communication Systems GOALS: Part A: Broaden knowledge of the method of direct and systematic observation in children between 0 and 6 years. 1 Broaden knowledge of the method of direct and systematic observation in children between 0 and 6 years. Know how to prepare a therapeutic plan, learn strategies and intervention procedures, and finally, find out how the care process ends in a CDIAP. Get to know the Hanen Program and know how to apply it in collaboration with the family. Understand the field of early care in Catalonia and work at the Early Childhood and Early Childhood Development Centers (CDIAP), the care process from the initial demand to the abatement process. Broaden knowledge of diagnosis and its most important procedures and techniques in this field. Learn the main intervention tools for children and their families. Resolution of doubts and other questions in the preparation of the final project. Part B: Provide knowledge, resources and procedures with the aim of carrying out correct assessment and intervention of patients that require support, whether alternative or complementary, that enable their communication and their language. Provide students with an approach to knowledge of the alternative and augmentative systems of communication so that he is able to select the most suitable at the time of exposing his intervention. Develop a global perspective on the difficulties of patients with motor disorders, delays and language disorders, intellectual disability and autistic spectrum disorders. Learn to identify the difficulties in the environment that these patients present and to generate solutions within the field of speech therapy. Manage communication and information technologies. Understand the origin and the theoretical foundations of the Picture Exchange Communication System (PECS) Learn the phases on which the PECS system is based and its purpose Know how to select candidates to work PECS and the peculiarities of their intervention in different populations Resolution of doubts and other questions for the preparation of the final project.
Abstract: Bloc A: Profundizar en el conocimiento del método de observación directa y sistemática en niños de 0 a 6 1 Profundizar en el conocimiento del método de observación directa y sistemática en niños de 0 a 6 años. Saber cómo se elabora un plan terapéutico, aprender estrategias y procedimientos de intervención y finalmente, conocer como finaliza el proceso asistencial. Conocer el Programa Hanen y saberlo aplicar en colaboración con la familia. Conocer el ámbito de la atención precoz en Cataluña y el trabajo en los Centros de Desarrollo y de Atención Precoz (CDIAP), el proceso asistencial desde la demanda inicial hasta el proceso de baja. Aprender las principales herramientas de intervención con los infantes y sus familias. Resolución de dudas y otras cuestiones en la elaboración del trabajo. Bloc B: Proporcionar conocimientos, recursos y procedimientos con el objetivo de realizar una correcta evaluación e intervención de pacientes que requieren apoyos, alternativos o complementarios, que posibiliten su comunicación y su lenguaje. Acercar al alumno al conocimiento de los sistemas alternativos y aumentativos de comunicación para que sea capaz de seleccionar el más adecuado a la hora de plantear su intervención. Desarrollar una perspectiva global de las dificultades de pacientes con trastornos motores, retrasos y trastornos del lenguaje, discapacidad intelectual y trastornos del espectro autista. Aprender a identificar las dificultades del entorno que presentan estos pacientes y generar soluciones dentro del ámbito logopédico. Gestionar las tecnologías de la comunicación y la información. Conocer el origen y las bases teóricas del Sistema de Comunicación por Intercambiode Imágenes (PECS) Aprender las fases de las que se basa el sistema PECS y su propósito Saber seleccionar los candidatos para trabajar PECS y peculiaridades de su intervención en diferentes poblaciones. Resolución de dudas y otras cuestiones en la elaboración del trabajo.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Logopèdia [2500893]
Study plan: Grau en Logopèdia [1383]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
9 p, 133.1 KB

Anglès
10 p, 131.3 KB

Castellà
9 p, 130.9 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2021-07-09, last modified 2023-01-21



   Favorit i Compartir