L'Argumentació oral a infants de cicle inicial per a promoure el pensament crític
Serra Tort, Ester
Canals Cabau, Maria Roser, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials

Fecha: 2021
Descripción: 77 pag.
Resumen: El present Treball de Final de Grau gira entorn del desenvolupament de l'argumentació a infants de cicle inicial. És un treball que es fonamenta en una discussió teòrica, conceptual i didàctica, que justifica la importància i necessitat del desenvolupament de l'argumentació en edats primerenques. A partir d'aquesta aproximació es desenvolupa una proposta didàctica, que s'anomena "Ens divertim argumentant sobre la importància de les 3 R" entorn del problema social rellevant, el reciclatge. Aquesta seqüència didàctica va dirigida a infants de cinc i sis anys, per tal de poder investigar la capacitat argumentativa d'aquests alumnes. A més, aquesta parteix d'una orientació competencial amb la finalitat de comprovar si els alumnes a aquestes edats són capaços d'argumentar, quin tipus d'argumentacions fan i quines diferències hi ha entre les produccions fetes en una conversa espontània envers una d'estructurada.
Resumen: El presente Trabajo de Fin de Grado gira en torno al desarrollo de la argumentación a niños de ciclo inicial. Es un trabajo que se fundamenta en una discusión teórica, conceptual y didáctica, que justifica la importancia y necesidad del desarrollo de la argumentación en edades tempranas. A partir de esta aproximación se desarrolla una propuesta didáctica, que se denomina "Nos divertimos argumentando sobre la importancia de las 3 R" en torno al problema social relevante, el reciclaje. Esta secuencia didáctica va dirigida a niños de cinco y seis años, a fin de poder investigar la capacidad argumentativa de estos alumnos. Además, esta parte de una orientación competencial con el fin de comprobar si los alumnos a estas edades son capaces de argumentar, qué tipo de argumentaciones hacen y qué diferencias hay entre las producciones hechas en una conversación espontánea respecto a las que hacen en una de estructurada.
Resumen: This End-of-Degree Project revolves around the development of argumentation to initial cycle children. It is a work that is based on a theoretical, conceptual and didactic discussion, which justifies the importance and the need for the development of argumentation at an early age. From this approach a didactic proposal is developed, which is called "We have fun arguing about the importance of the 3 Rs" around the relevant social problem, recycling. This didactic sequence is aimed at children of five and six years, in order to investigate the argumentative capacity of these students. In addition, this part of a competence orientation in order to check if students at these ages are capable of arguing, what kind of arguments they make and what differences are there between the productions made in a spontaneous conversation compared to those made in a structured conversation.
Nota: Premi UAB de la Fundació Autònoma Solidària (FAS) als millors Treballs de Fi de Grau sobre desenvolupament sostenible i justícia global. 5a Edició, curs 2020/2021
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català
Titulación: Educació Primària [2500798]
Plan de estudios: Grau en Educació Primària [1140] ; Grau en Educació Primària [896]
Documento: Treball final de grau
Materia: Argumentació oral ; Pensament crític ; Cicle inicial i Participació ciutadana ; Argumentación oral ; Pensamiento crítico ; Ciclo inicial y Participación ciudadana ; Oral argumentation ; Critical thinking ; Initial cycle and Citizen participation



78 p, 3.8 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultad de Ciencias de la Educación. TFG
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Premios UAB. TFG

 Registro creado el 2021-07-20, última modificación el 2023-07-22



   Favorit i Compartir