Incorporating songs in the EFL classroom to discuss mental health. What are the effects on students' engagement and perceptions when songs are incorporated in first-Baccalaureate EFL speaking lessons addressing emotional competence?
López de Torre Chávez, Silvia
Torras Vila, Berta, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Date: 2021
Description: 63 pag.
Abstract: Not only do songs play a pivotal role throughout people's lives, but also in the EFL classrooms for a myriad of years. This master's dissertation aims to analyze the effects on students' engagement and perceptions when songs are incorporated to discuss mental health in first-Baccalaureate EFL speaking lessons addressing emotional competence. In order to conduct the research, the implementation of two different lessons, the former one without songs and the latter one with songs, were analyzed. This study focused on analyzing and comparing students' engagement and perceptions in both lessons to prove and justify in a practical way what researchers have previously claimed: songs can have multiple benefits in the EFL classroom. Participants in this study were more engaged in the musical lesson according to the descriptive rating scale created for this research, as well as the participants also perceived that higher engagement as can be observed in their questionnaires after the sessions attended.
Abstract: Les cançons no sols juguen un important paper al llarg de la vida de les persones, sinó que també en l'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera al llarg dels anys. Aquest treball final de Màster té com a objectiu analitzar els efectes que té incorporar cançons, a l'hora de parlar sobre la salut mental, en la motivació dels estudiants i les percepcions d'aquests en una classe de speaking de primer de Batxillerat dirigida a la competència emocional. Per a poder dur a terme la recerca, s'han analitzat la implementació de dues sessions diferents: una primera sessió on no hi havia música i una última sessió on s'analitzaven i gaudien les cançons. Aquest estudi està enfocat a analitzar i comparar la motivació dels estudiants i les seves percepcions de totes dues sessions amb la intenció de provar i justificar d'una forma pràctica allò que altres investigadors ja han afirmat: les cançons poden tenir múltiples beneficis en l'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera. Els participants en aquest estudi van mostrar una major motivació en la sessió musical segons els resultats obtinguts de l'escala de qualificació descriptiva creada per analitzar aquesta. A més, aquests participants també van percebre aquesta millora en la seva motivació segons els qüestionaris contestats.
Abstract: Las canciones no solo juegan un importante papel a lo largo de la vida de las personas, sino que también en la enseñanza del inglés como lengua extranjera durante muchos años. Este trabajo final de Máster tiene como objetivo analizar los efectos que tiene incorporar canciones, a la hora de hablar sobre la salud mental, en la motivación de los estudiantes y las percepciones de estos en una clase de speaking de primero de Bachillerato dirigida a la competencia emocional. Para poder llevar a cabo la investigación, se han analizado la implementación de dos sesiones diferentes: una primera sesión donde no había música y una última sesión dónde se analizaban y disfrutaban las canciones. Este estudio está enfocado en analizar y comparar la motivación de los estudiantes y sus percepciones de ambas sesiones con la intención de probar y justificar de una forma práctica aquello que otros investigadores ya han afirmado: las canciones pueden tener múltiples beneficios en la enseñanza del inglés como lengua extranjera. Los participantes en este estudio mostraron una mayor motivación en la sesión musical según los resultados obtenidos de la escala de calificación descriptiva creada para esta. Además, estos participantes también percibieron esa mejoría en su motivación según los cuestionarios contestados.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Anglès
Studies: Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4310486] ; Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4314496]
Study plan: Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [931] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [932] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [934] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [935] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [936] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [937] ; Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [940] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [941] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [942] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1141] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1216] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1217] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1218]
Document: Treball de fi de postgrau
Subject: Songs ; Engagement ; Students' Perceptions ; Emotional Competence ; Descriptive Rating Scale ; Questionnaires ; Música ; Canciones ; Motivación ; Percepciones de los Estudiantes ; Escala de Calificación Descriptiva ; Cuestionarios



63 p, 981.2 KB

The record appears in these collections:
Research literature > Dissertations > Education Sciences. MT

 Record created 2021-09-17, last modified 2022-11-23



   Favorit i Compartir