Collaborative group work : An educational approach for enhancing each and every student's process
Maurí Torrens, Adelaida
Lorenzo Galés, Maria Nieves, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Date: 2021
Description: 83 pag.
Abstract: This master's dissertation presents collaborative learning as an educational approach that may enhance every student's learning process in an EFL classroom in obligatory secondary education (ESO). Most students are not aware that during their school years they acquire skills that enable them to express themselves orally in a foreign language in a classroom activity. The aim of this paper is to promote collaborative group work activities as useful techniques for learning a foreign language, thus giving students the opportunity to engage in learning and reinforce oral participation while improving every student's language learning process. The activities proposed have been implemented in a 3rd year ESO students' classroom in a secondary school located in a working-class neighbourhood in Terrassa (Vallès Occidental). This research study has been built on direct observation, but it has also taken into account the 'reflection-on-action' model to enable us to observe how collaborative learning occurs with the aim to analyse the students' interaction throughout collaborative tasks performed in the classroom. The aim of this paper is to illustrate the value of collaborative learning activities as helpful ways of building the student as a competent EFL learner.
Abstract: En aquest Treball de Fi de Màster es presenta l'aprenentatge col·laboratiu com un recurs educatiu concebut per a contribuir a millorar l'aprenentatge de l'anglès com a llengua estrangera dels alumnes durant l'Educació Secundària Obligatòria (ESO). La majoria d'estudiants no són conscients que al llarg del seu aprenentatge escolar han adquirit una sèrie de competències en l'aprenentatge d'una segona llengua estrangera que els permeten expressar-se oralment. L'objectiu d'aquest treball consisteix a fomentar les activitats en grup com a tècniques útils per a l'aprenentatge de la llengua estrangera, les quals permetin donar oportunitats actives d'aprenentatge i de reforç de la participació oral i alhora millorar el procés d'aprenentatge de cada alumne. Les activitats proposades en aquest treball s'han portat a terme en una classe de 3r curs d'Educació Secundària Obligatòria en una escola ubicada en un entorn social de classe treballadora de la ciutat de Terrassa (Vallès Occidental). Aquest treball s'ha realitzat en base al mètode d'observació directa, tot i que s'ha tingut en compte el model de 'reflexió- acció' per a observar com es porta a terme el treball col·laboratiu amb la finalitat d'analitzar la interacció dels estudiants a través de les tasques col·laboratives realitzades a classe. L'objectiu d'aquest treball ha estat valorar positivament la importància de les activitats col·laboratives per a contribuir a formar estudiants competents durant l'aprenentatge de la llengua anglesa.
Abstract: En el presente Trabajo de Fin de Máster se presenta el aprendizaje colaborativo como un recurso educativo concebido para contribuir a la mejora del proceso de aprendizaje del inglés como lengua extranjera en los alumnos durante la Educación Secundaria Obligatoria (ESO). La mayoría de alumnos no son conscientes de que a lo largo de la trayectoria escolar han adquirido una serie de competencias en el aprendizaje de la lengua extranjera que les permiten expresarse oralmente. El objetivo de este trabajo consiste en fomentar las actividades en grupo como técnicas útiles para el aprendizaje de la lengua extranjera con el fin de que permitan ofrecer oportunidades activas de aprendizaje, reforzar la participación oral y asimismo mejorar el proceso de aprendizaje de cada alumno. Las actividades propuestas en este trabajo se han llevado a cabo en una clase de 3r curso de la Educación Secundaria Obligatoria en una escuela ubicada en un entorno social de clase trabajadora de la ciudad de Terrassa (Vallés Occidental). Este trabajo se ha realizado en base al método de observación directa, aunque se ha tomado en consideración el modelo de 'reflexión-acción' para observar cómo se lleva a cabo el trabajo colaborativo con la finalidad de analizar la interacción de los alumnos a través de las tareas colaborativas realizadas en clase. El objetivo de este trabajo ha sido valorar positivamente la importancia de las actividades colaborativas para contribuir a formar alumnos competentes durante el aprendizaje de la lengua inglesa.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Anglès
Studies: Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4310486] ; Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4314496]
Study plan: Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [931] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [932] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [934] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [935] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [936] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [937] ; Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [940] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [941] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [942] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1141] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1216] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1217] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1218]
Document: Treball de fi de postgrau
Subject: Collaborative learning ; Student's learning process in an EFL ; Classroom ; Group work activities ; Oral participation ; Aprenentatge col·laboratiu ; Procés d'aprenentatge de l'anglès com a llengua estrangera (EFL) ; Activitats en grup ; Participació oral



83 p, 2.1 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Dissertations > Education Sciences. MT

 Record created 2021-09-17, last modified 2023-09-19



   Favorit i Compartir