Web of Science: 16 cites, Scopus: 19 cites, Google Scholar: cites,
Effectiveness of Mental Health Literacy Programs in Primary and Secondary Schools : a Systematic Review with Meta-Analysis
Amado-Rodríguez, Isaac Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Casañas, Rocio (Associació Centre Higiene Mental Les Corts (Barcelona, Catalunya))
Mas-Expósito, Laia (Associació Centre Higiene Mental Les Corts (Barcelona, Catalunya))
Castellví Obiols, Pere (Universitat Internacional de Catalunya. Departament de Medicina)
Roldán Merino, Juan Francisco (Sant Joan de Déu-Fundació Privada. Escuela de Enfermería)
Casas, Irma (Universitat Autònoma de Barcelona)
Lalucat-Jo, Lluís (Associació Centre Higiene Mental Les Corts (Barcelona, Catalunya))
Fernández-San-Martín, María Isabel (Institut Català de la Salut)

Data: 2022
Resum: In recent years, there has been an increase in studies evaluating the effectiveness of mental health literacy programs within the context of education as a universal, preventive intervention. A systematic review and meta-analysis regarding the effectiveness of mental health literacy interventions in schools, from 2013 to the present, on mental health knowledge, stigma, and help-seeking is conducted. Of the 795 identified references, 15 studies met the inclusion criteria. Mental health knowledge increased after the interventions (standardized mean difference: SMD = 0. 61; 95% CI (0. 05, 0. 74)), at two months (SMD = 0. 60; 95% CI (0. 4, 1. 07)) and six months (SMD = 0. 39; 95% CI (0. 27, 0. 51)). No significant differences were observed between stigma and improving help-seeking. Mental health literacy interventions are effective in augmenting mental health knowledge, but not in reducing stigma or improving help-seeking behavior.
Ajuts: Ministerio de Economía y Competitividad PI15/01613
Nota: Altres ajuts: IDIAP: 7Z20/010- 2020; Generalitat de Catalunya (PERIS) SLT002/16/00202
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article de revisió ; Versió publicada
Matèria: Mental health literacy ; Stigma ; Help-seeking ; Adolescent ; Intervention ; Meta-analysis ; Systematic review
Publicat a: Children, Vol. 9 Núm. 4 (2022) , art. 480, ISSN 2227-9067

DOI: 10.3390/children9040480
PMID: 35455524


19 p, 2.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2022-04-04, darrera modificació el 2023-10-16



   Favorit i Compartir