Requeriments arxivístics i de gestió documental en la contractació de serveis TIC de l'administració pública : eina per al seu desenvolupament i aplicació
Corredera Anera, Yolanda
Cardellach Giménez, Teresa, dir.
Rabionet, Janssen, Raül, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents

Date: 2020
Description: 120 pag.
Abstract: La irrupció de les tecnologies de la informació i les comunicacions (TIC) en la societat actual defineixen les funcions de l'Administració pública que ha de millorar el seu nivell tècnic i la seva capacitat de gestió de la informació per l'increment de les dades que es generen. Per portar a terme aquesta tasca necessita el suport de les empreses privades del sector de les TIC que gestionaran els documents/dades i/o informació de l'organització per al desenvolupament dels serveis. Cal que els professionals de l'arxivística, com a responsables de la governança de la informació, participin de manera activa en el procés de selecció i contractació d'aquestes empreses, definint els requeriments arxivístics i de gestió documental adients per al correcte desenvolupament del servei.
Abstract: La irrupción de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) en la sociedad actual define las funciones de la Administración pública que tiene que mejorar su nivel técnico y su capacidad de gestión de la información por el aumento de los datos que se generan. Para desarrollar esta tarea necesita el apoyo de las empresas privadas del sector de las TIC que gestionaran los documentos /datos y/o información de la organización para el desarrollo de los servicios. Es necesario que los profesionales de la archivística, como responsables de la gobernanza de la información, participen de manera activa en el proceso de selección y contratación de estas empresas, definiendo los requisitos archivísticos y de gestión documental adecuados para el correcto desarrollo del servicio.
Abstract: The irruption of information and communication technologies (ICT) in today's society defines the functions of the public Administration which has to improve its technical level and its capacity for information management due to the increase in the data generated. To carry out this task, administration needs the support of private ICT businesses that will manage the organization's documents / data and / or information for the development of services. It is necessary that archival professionals, as those responsible for information governance, actively participate in the selection and contracting process of these companies, defining the appropriate archival and records management requirements for the correct development of the service.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Català
Studies: Arxivística i Gestió de Documents [4312208]
Study plan: Màster Universitari en Arxivística i Gestió de Documents [996]
Document: Treball de fi de postgrau
Subject: Arxivística ; Tecnologia ; Administració electrònica ; Governança de la informació ; Serveis de les tecnologies de la informació i les comunicacions



120 p, 2.0 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Dissertations > Escuela Superior de Archivística y Gestión de Documentos. Trabajos de investigación

 Record created 2022-05-19, last modified 2023-11-06



   Favorit i Compartir