Trastorns de la Personalitat [102541]
Vidal Barrantes, Neus
Clusa Gironella, David
Torrecilla González, Pilar
Gizdic, Alena
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Títol variant: Personality Disorders
Títol variant: Trastornos de la Personalidad
Data: 2022-23
Resum: Aquesta assignatura és una de les optatives incloses en la formació que encamina cap a la Menció de Psicologia Clínica d'Adults, ubicada acadèmicament al quart curs del Grau de Psicologia. Els trastorns de la personalitat, en tots els seus graus i amplia varietat, constitueixen una enorme part de la feina diària dels i les professionals de la psicologia clínica. La personalitat és la matriu de vulnerabilitat (i/o protecció) vers la psicopatologia; és a dir, com emmalaltim depèn de com som. Per tant, no es pot comprendre un trastorn mental i dissenyar un tractament psicològic de forma deslligada de la manera de ser de la persona. Com ja s'ha estudiat a primer curs, la manera de ser, és a dir, les diferències individuals en el sentir subjectiu i el comportament, reflecteix la interacció entre el temperament genètico-biològic i l'experiència ambiental idiosincràtica. En aquesta assignatura, ja especialitzada en clínica, l'alumnat familiaritza i aprèn (1) a identificar les exageracions i patologies de la personalitat, (2) com aquestes distorsionen la manera d'interactuar amb l'entorn, (3) com a partir d'aquesta matriu de vulnerabilitat es generen certs tipus de patologia i les principals teories que ho expliquen, (4) la manera d'explorar i avaluar aquestes alteracions, (5) com tot això condiciona el tractament psicològic, i (6) els principis bàsics per tractar aquests problemes. Una de les característiques importants d'aquesta assignatura és que s'hi intenta perfilar una visió amplia de la complexitat de factors que contribueixen a causar les alteracions de personalitat (evolutius, genètics, biològics, relacionals, d'aprenentatge, sòcio-culturals. . . ), fet que permet a l'alumnat articular en una columna vertebral intel·lectual molts dels coneixements adquirits al llarg del grau en múltiples assignatures. Aquest objectiu permet també a l'alumnat viure la necessitat de conèixer diversos marcs de referència si volem comprendre la 1 permet també a l'alumnat viure la necessitat de conèixer diversos marcs de referència si volem comprendre la complexitat del fenomen de la personalitat trastornada, conjugant així contribucions realitzades per models diversos en Psicologia (per exemple, cognitius, conductuals, psicodinàmics, sistèmics). Per tant, aquesta assignatura es planteja com a objectiu general que l'alumnat conegui de forma integrada la presentació clínica dels trastorns de la personalitat, i aproximar-lo a la forma d'avaluar-los i tractar-los. Més concretament, els objectius específics de l'assignatura són: 1. Integrar coneixements adquirits prèviament per a comprendre la relació entre personalitat normal i anormal i entre personalitat i trastorn mental. 2. Conèixer la presentació clínica, formulació diagnòstica e hipòtesis etiològiques dels diversos trastorns des d'una perspectiva integradora. 3. Familiaritzar-se amb els principis bàsics del tractament psicològic en trastorns de la personalitat.
Resum: This subject is one of the optional courses included in the training that leads to the Mention of Adult Clinical Psychology, located academically in the fourth year of the Degree of Psychology. Personality disorders, in all its degrees and wide variety, constitute a huge part of the daily work of the clinical psychologist. Personality is the matrix of vulnerability (and/or protection) towards psychopathology; that is, how we become sick depends on how we are. Therefore, one can not understand a mental disorder and design a psychological treatment separately from the personal "make up" of the individual. As studied in the first course, individual differences in subjective feelings and behavior reflect the interaction between genetic-biological temperament and the idiosyncratic environmental experience. In this subject, which specializes in the clinical manifestations of personality, the student becomes familiar with and learns (1) to identify the exaggerations and pathologies of personality, (2) how they distort the way individuals interact with the environment, (3) how certain forms of pathology are generated from this vulnerability matrix and the main theories that explain it, (4) how to explore and evaluate these impairments, (5) how all this affects the psychological treatment, and (6) the basic principles to treat these problems. One of the important features of this subject is that it intends to outline a broad view of the complexity of factors that contribute to cause personality abnormalities (evolutionary, genetic, biological, relational, learning processes, socio-cultural. . . ), which allows the student to articulate much of the knowledge previously acquired throughout the degree in multiple subjects. This objective also allows the student to live the need to know several frameworks of reference if we want to understand the complexity of the phenomenon of the disordered 1 several frameworks of reference if we want to understand the complexity of the phenomenon of the disordered personality, thus combining contributions made by different models in Psychology (for example, cognitive, behavioral, psychodynamic, systemic). Therefore, the general goal of this subject is that the student knows in an integrated way the clinical presentation of personality disorders, their assessment and . More precisely, the specific goal of this subject are: 1. To integrate knowledge previously acquired to understand the relationship between normal and abnormal personality as well as between personality and mental disorder. 2. To know the clinical presentation, diagnostic formulation and main etiological hypotheses of personality disorders from an integrative perspective. 3. To familiarize students with the basic principles of psychological treatment in personality disorders.
Resum: Esta asignatura es una de las optativas incluidas en la formación que encamina hacia la Mención de Psicología Clínica de Adultos, ubicada académicamente en el cuarto curso del Grado de Psicología. Los trastornos de la personalidad, en todos sus grados y amplia variedad, constituyen una enorme parte del trabajo diario del psicólogo clínico. La personalidad es la matriz de vulnerabilidad (y / o protección) hacia la psicopatología; es decir, como enfermamos depende de cómo somos. Por tanto, no se puede comprender un trastorno mental y diseñar un tratamiento psicológico de forma desligada de la manera de ser del individuo. Como ya se ha estudiado en primer curso, la forma de ser, es decir, las diferencias individuales en el sentir subjetivo y el comportamiento, refleja la interacción entre el temperamento genético-biológico y la experiencia ambiental idiosincrática. En esta asignatura, ya especializada en clínica, el alumno se familiariza y aprende (1) para identificar las exageraciones y patologías de la personalidad, (2) cómo éstas distorsionan la manera de interactuar con el entorno, (3) cómo a partir de esta matriz de vulnerabilidad se generan ciertos tipos de patología y las principales teorías que lo explican, (4) la manera de explorar y evaluar estas alteraciones, (5) como todo esto condiciona el tratamiento psicológico, y (6) los principios básicos para tratar estos problemas. Una de las características importantes de esta asignatura es que se intenta perfilar una visión amplia de la complejidad de factores que contribuyen a causar las alteraciones de personalidad (evolutivos, genéticos, biológicos, relacionales, de aprendizaje, socioculturales . . . ), lo que permite al alumnado articular en una columna vertebral intelectual muchos de los conocimientos adquiridos a lolargo del grado en múltiples asignaturas. Este objetivo permite también al alumnado vivir la necesidad de conocer varios marcos de 1 asignaturas. Este objetivo permite también al alumnado vivir la necesidad de conocer varios marcos de referencia si queremos comprender la complejidad del fenómeno de la personalidad trastornada, conjugando así contribuciones realizadas por modelos diversos en Psicología (por ejemplo, cognitivos, conductuales, psicodinámicos, sistémicos). Por lo tanto, esta asignatura se plantea como objetivo general que el alumnado conozca de forma integrada la presentación clínica de los trastornos de la personalidad, y aproximarle a la forma de evaluarlos y tratarlos. Más concretamente, los objetivos específicos de la asignatura son: 1. Integrar conocimientos adquiridos previamente para comprender la relación entre personalidad normal y anormal y entre personalidad y trastorno mental. 2. Conocer la presentación clínica, formulación diagnóstica y hipótesis etiológicas de los diversos trastornos desde una perspectiva integradora. 3. Familiarizarse con los principios básicos del tratamiento psicológico en trastornos de la personalidad.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Psicologia [2502443]
Pla d'estudis: Grau en Psicologia [1485] ; Grau en Psicologia [954]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
11 p, 129.7 KB

Anglès
11 p, 129.0 KB

Castellà
11 p, 129.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2022-07-01, darrera modificació el 2023-01-22



   Favorit i Compartir