Fonaments de Psicobiologia II [102606]
Portell Cortés, Isabel
Balada, Ferran
Coll-Andreu, Margalida
Costa Miserachs, David
Nadal i Alemany, Roser
Pallarès, Marc
Darbra Marges, Sònia
Torras García, Meritxell
Silvestre Soto, Jordi
García-Brito, Soleil
Amorós-Aguilar, Laura
Vila Solés, Laia
Perez Caballero, Laura
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Additional title: Fundamentals of Psychobiology II
Additional title: Fundamentos de Psicobiología II
Date: 2022-23
Abstract: 1 La Psicologia és una disciplina enormement rica, i inclou vessants relacionats amb els àmbits de la salut, social, educatiu, laboral, judicial, etc. El coneixement de la conducta i la ment requereix, entre altres, entendre les bases biològiques que les sustenten. Aquest és l'objectiu de la Psicobiologia en general i de les assignatures obligatòries de segon curs Psicologia Fisiològica I i Psicologia Fisiològica II, així com de diverses assignatures optatives de quart. Per tal de poder entendre el substrat biològic de la conducta i els processos mentals és necessari prèviament conèixer els components i el funcionament dels sistemes nerviós i endocrí, així com entendre els mecanismes genètics fonamentals. Objectius formatius En finalitzar l'assignatura l'alumnat haurà de ser capaç de: Entendre com actuen els gens i l'ambient per influir en el comportament i en les diverses psicopatologies. Reconèixer i diferenciar els diferents tipus d'herència. Interpretar i treure conclusions a partir de dades aportades mitjançant gràfiques, histogrames, etc. Utilitzar els coneixements adquirits per aplicar-los en el Consell Genètic, justificant l'actuació en cada cas presentat. Descriure les característiques principals de l'organització del sistema nerviós dels invertebrats i dels vertebrats. Entendre els aspectes principals del desenvolupament morfològic i histològic del sistema nerviós. Demostrar coneixement de les principals fites maduratives del sistema nerviós al llarg de la infantesa i adolescència, i la seva relació amb la conducta i les capacitats mentals. Entendre què vol dir que alguns aspectes del desenvolupament delsistema nerviós són dependents de l'experiència. Descriure els principals mecanismes de degeneració del sistema nerviós i explicar quines són les capacitats regeneratives anatòmiques i funcionals del sistema nerviós central i del sistema nerviós perifèric. Descriure l'estructura i organització de les principals subdivisions del sistema nerviós. Relacionar les diferents parts del sistema nerviós central i perifèric amb els aspectes funcionals més directament lligats a cada una d'elles. Localitzar, en mapes, maquetes, visions tridimensionals per ordinador, etc, les principals regions de l'encèfal i la medul·la espinal.
Abstract: Psychology is an incredibly rich discipline, including aspects related to health, society, education, work, justice, 1 Psychology is an incredibly rich discipline, including aspects related to health, society, education, work, justice, etc. Knowledge of behaviour and the mind requires, among others, an understanding of the biological bases that support them. This is the aim of Psychobiology in general and of those compulsory subjects in the 2nd year (Physiological Psychology I and Physiological Psychology II), as well as several optional subjects in the 4 th year. In order to be able to understand the biological substrate of behaviour and mental processes it is necessary to previously understand the components and functioning of the nervous and endocrine systems, as well as the fundamental genetic mechanisms. Objectives At the end of the course the student will: Understand how genes and environment act to influence the behaviour and the different psychopathologies. Recognize and distinguish between different types of inheritance. Interpret and draw conclusions from data provided through graphics, histograms, etc. Use the knowledge acquired to apply it to genetic counselling, justifying the actions in each case presented. Describe the main features of the organization of the nervous system in invertebrates and vertebrates. Understand the main aspects of the morphological and histological development of the nervous system. Demonstrate knowledge of the main milestones of nervous system maturation throughout childhood and adolescence, and their relationship with behavioural and mental capacities. Understand the significance of some aspects of the development of the nervous system being dependent on experience. Describe the main mechanisms of degeneration of the nervous system and explain the anatomical and functional regenerative capacities of the central and peripheral nervous system. Describe the structure and organization of the main subdivisions of thenervous system. Relate the different parts of the central and peripheral nervous system with the functional aspects more directly linked to each one of them. Locate, on maps, models, three-dimensional computer images, etc. , the main regions of the brain and the spinal cord.
Abstract: 1 La Psicología es una disciplina enormemente rica, e incluye vertientes relacionadas con los ámbitos de la salud, social, educativo, laboral, judicial, etc. El conocimiento de la conducta y la mente requiere, entre otros aspectos, entender las bases biológicas que las sustentan. Este es el objetivo de la Psicobiología en general y de las asignaturas obligatorias de segundo curso Psicología Fisiológica I y Psicología Fisiológica II, así como de varias asignaturas optativas de cuarto. Para poder entender el sustrato biológico de la conducta y los procesos mentales es necesario previamente conocer los componentes y el funcionamiento de los sistemas nervioso y endocrino, así como entender los mecanismos genéticos fundamentales. Objetivos formativos Al finalizar la asignatura el alumnado deberá ser capaz de: - Entender cómo actúan los genes y el ambiente para influir en el comportamiento y en las diversas psicopatologías. - Reconocer y diferenciar los diferentes tipos de herencia. - Interpretar y sacar conclusiones a partir de datos aportados mediante gráficas, histogramas, etc. - Utilizar los conocimientos adquiridos para aplicarlos al Consejo Genético, justificando la actuación en cada caso presentado. - Describir las características principales de la organización del sistema nervioso de los invertebrados y los vertebrados. - Entender los aspectos principales del desarrollo morfológico e histológico del sistema nervioso. - Demostrar conocimiento de los principales hitos madurativos del sistema nervioso a lo largo de la infancia y adolescencia, y su relación con la conducta y las capacidades mentales. - Entender qué significa que algunos aspectos del desarrollo del sistema nervioso son dependientes de la experiencia. - Describir los principales mecanismos de degeneración del sistema nervioso y explicar cuáles son las capacidades regenerativas anatómicas y funcionales del sistema nervioso central y del sistema nervioso periférico. - Describir la estructura y organización de las principales subdivisiones del sistema nervioso. - Relacionar las diferentes partes del sistema nervioso central y periférico con los aspectos funcionales más directamente ligados a cada una de ellas. - Localizar, en mapas, maquetas, visiones tridimensionales por ordenador, etc, las principales regiones del encéfalo y la médula espinal.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Psicologia [2502443]
Study plan: Grau en Psicologia [1485] ; Grau en Psicologia [954]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 117.4 KB

Anglès
7 p, 114.9 KB

Castellà
7 p, 113.0 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2022-07-01, last modified 2023-10-19



   Favorit i Compartir