Gestió i Serveis Psicopedagògics [42975]
Llansana González, Joan Josep
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Additional title: Psychopedagogic Management and Services
Additional title: Gestión y Servicios Psicopedagógicos
Date: 2022-23
Abstract: Els/les participants en el màster han realitzat les matèries de 'Diversitat i Currículum' i 'Avaluació i diagnòstic de necessitats educatives', per la qual cosa han fet una primera aproximació als principis i als problemes que podem trobar-nos habitualment en l'àmbit de la psicopedagogia. Posteriorment, i en paral·lel a l'actual assignatura, s'han iniciat matèries relacionades amb la intervenció en diferents etapes educatives o amb diferents col·lectius d'usuaris. Per tant, coneixen o estan coneixent els espais i usuaris de la intervenció. Aquesta assignatura analitza i aprofundeix en els models i pràctiques que acompanyen l'organització, la gestió i el desenvolupament dels serveis de suport territorials, que canalitzen demandes i donen suport als centres educatius i altres institucions que ho requereixen. Es focalitza, per tant, en el coneixement i en l'anàlisi dels sistemes organitzatius, de gestió i de direcció de les institucions i serveis psicopedagògics. El seu coneixement és imprescindible per al psicopedagog/a, pel fet de ser un espai d'activitat professional i pel seu valor referencial en les avaluacions de necessitats educatives i les intervencions en l'àmbit escolar. Els objectius de l'assignatura són: 1. Conèixer l'organització i el funcionament dels serveis de suport psicopedagògic. 2. Analitzar models d'organització i de funcionament dels serveis de suport psicopedagògic. 3. Delimitar estratègies per al treball en i amb els serveis de suport psicopedagògic. 4. Dissenyar i elaborar propostes d'intervenció que tinguin en compte la naturalesa iles funcions pròpies dels serveis psicopedagògics.
Abstract: The Master's participants have taken the subjects of 'Diversity and Curriculum' and 'Assessment and diagnosis of educational needs', so they have an approach to the current principles and problems that occur in the field of educational psychology. Subsequently and in parallel to the current subject, subjects related to intervention in different educational stages or with different groups of users have been started. Therefore, they are familiar with the spaces and users of the intervention. This subject analyzes and deepens the models and practices that accompany the organization, management and development of territorial support services, which channel demands and provides support to educational centres and other institutions that require it. Its focus is, therefore, on the knowledge and analysis of the organizational, management and leadership systems of psycho-pedagogical institutions and services. Its knowledge is essential for the educational psychologist, as it is a space for professional activity and as a reference for diagnoses and treatments at the school level. The objectives of the subject are: 1. Understand the organization and functioning of educational psycho-pedagogical support services. 2. Analyze the models of organization and functioning of educational psycho-pedagogical support services. 3. Delimitate strategies for work with the psycho-pedagogical support services. 4. Design and develop proposals for intervention which consider the nature and the functions of educational psycho-pedagogical services.
Abstract: Los/las participantes del Máster han realizado las materias de 'Diversidad y Currículo' y 'Evaluación y diagnóstico de necesidades educativas', por lo que tienen un acercamiento a los principios y problemas corrientes que se dan en el ámbito de la psicopedagogía. Posteriormente y en paralelo a la actual asignatura, se han iniciado materias relacionadas con la intervención en diferentes etapas educativas o con diferentes colectivos de usuarios. Por tanto, conocen o están conociendo los espacios y usuarios de la intervención. La presente asignatura analiza y profundiza los modelos y prácticas que acompañan la organización, gestión y desarrollo de los servicios de apoyo territoriales, que canalizan demandas y prestan apoyo a los centros educativos y otras instituciones que lo requieran. Su foco está, por tanto, en el conocimiento y análisis de los sistemas organizativos, de gestión y de dirección de las instituciones y servicios psicopedagógicos. Su conocimiento es imprescindible para el/la psicopedagogo/a, por ser un espacio de actividad profesional y por ser un referencial para los diagnósticos y tratamientos a nivel escolar. Los objetivos de la asignatura son: 1. Conocer la organización y funcionamiento de los servicios de apoyo psicopedagógico. 2. Analizar modelos de organización y funcionamiento de los servicios de apoyo psicopedagógico. 3. Delimitar estrategias para el trabajo en y con los servicios de apoyo psicopedagógico. 4. Diseñar y elaborar propuestas de intervención que consideren la naturaleza y funciones de los servicios psicopedagógicos.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Psicopedagogia [4313754]
Study plan: Màster Universitari en Psicopedagogia [1446] ; Màster Universitari en Psicopedagogia [1447]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 114.5 KB

Anglès
6 p, 114.2 KB

Castellà
6 p, 114.6 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2022-07-01, last modified 2023-01-22



   Favorit i Compartir