Educació i contextos educatius [101644]
Agud Morell, Ingrid
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Education and Educational Contexts
Título variante: Educación y contextos educativos
Fecha: 2022-23
Resumen: L'assignatura aborda el fenomen educatiu dins la societat actual i com aquest pot contribuir a generar una societat més justa. Des dels contexts sociologic, politic i institucional de l'educació, mostra la rellevància d'aquesta en el desenvolupament individual i col·lectiu de les persones i grups, tot identificant, a grans trets, algunes de les limitacions més rellevants inherents al món de l'educació avui des de la perspectiva de la justicia social y els drets humans. Considera els marcs socials, polítics i institucionals com a referents generals on s'emmarca l'actuació dels agents que intervenen en un territori, aula o altre espai educatiu. L'assignatura també contribueix a l'orientació educativa de l'alumnat de primer any a la facultat de Ciències de l'Educació, en presentar els possibles àmbits d'intervenció dels diferents professionals de l'educació i els contextos en què la seva actuació es desenvolupa. En aquest sentit, també té una clara funció propedèutica per cursos posteriors. Alguns dels objectius formatius són: Comprendre l'educació com un fenòmen en el que incideixen múltiples contextos (social, polític i institucional); Desenvolupar pensament crític sobre els fenòmens educatius així com el desenvolupament de la perspectiva de gènere en l'educació; Relacionar realitats educatives concretes amb decisions i opcions socioeducatives; Identificar les dimensions socials i polítiques que emmarquen l'activitat pedagògica. 1.
Resumen: The course addresses the educational phenomenon in today's society and how it can contribute to generating a fairer society. From the sociological, political and institutional contexts of education, it shows the relevance of education in the individual and collective development of individuals and groups, while identifying, broadly speaking, some of the most relevant limitations inherent in nowadays education with a social justice HHRR based approach. It considers the social, political and institutional frameworks as general references where the action of the agents that intervene in a territory, classroom or other educational space is framed. The course also contributes to the educational guidance of first-year students in the Faculty of Education Sciences, by presenting the possible areas of intervention of the different education professionals and the contexts in which their performance develops. In this sense, it also has a clear propaedeutic function for later courses. Some of the training objectives are: To understand education as a phenomenon influenced by multiple contexts (social, political and institutional); To develop critical thinking about the educational phenomena as well as the development of the gender perspective in education; To relate specific educational realities with socio-educational decisions and options; To identify the social and political dimensions that frame the pedagogical activity.
Resumen: La asignatura aborda el fenómeno educativo en la sociedad actual y cómo éste puede contribuir a generar una sociedad más justa. Desde los contextos sociológico, político e institucional de la educación, muestra la relevancia de ésta en el desarrollo individual y colectivo de las personas y grupos, identificando, a grandes rasgos, algunas de las limitaciones más relevantes inherentes al mundo de la educación hoy, desde la perspectiva de la justicia social y los derechos humanos. Considera los marcos sociales, políticos e institucionales como referentes generales donde se enmarca la actuación de los agentes que intervienen en un territorio, aula u otro espacio educativo. La asignatura también contribuye a la orientación educativa del alumnado de primer año en la facultad de Ciencias de la Educación, al presentar los posibles ámbitos de intervención de los diferentes profesionales de la educación y los contextos en que su actuación se desarrolla. En este sentido, también tiene una clara función propedéutica para cursos posteriores. Algunos de los objetivos formativos son: Comprender la educación como un fenómeno en el que inciden múltiples contextos (social, político e institucional); Desarrollar pensamiento crítico sobre los fenómenos educativos así como el desarrollo de la perspectiva de género en la educación; Relacionar realidades educativas concretas con decisiones y opciones socioeducativas; Identificar las dimensiones sociales y políticas que enmarcan la actividad pedagógica 1.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Educació Infantil [2500797] ; Educació Social [2500260] ; Pedagogia [2500261] ; Educació Primària [2500798]
Plan de estudios: Grau en Educació Primària [1140] ; Grau en Pedagogia [1211] ; Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283] ; Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363] ; Grau en Educació Social [827] ; Grau en Educació Infantil [847] ; Grau en Educació Primària [896]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
13 p, 135.6 KB

Anglès
12 p, 133.6 KB

Castellà
13 p, 134.9 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2022-07-08, última modificación el 2023-07-22



   Favorit i Compartir