Activitat física, diversitat i salut [102054]
Peire Fernandez, Tomas
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Physical Activity, Diversity and Health
Títol variant: Actividad física, diversidad y salud
Data: 2022-23
Resum: Aquesta assignatura es desenvolupa a quart curs i dóna dret a la menció d' Educació Física si es superen també les assignatures optatives següents: Joc i Iniciació Esportiva, Expressió i Comunicació Corporal, Educació Física i la seva Didàctica II, Aprenentatge i Desenvolupament Motor. Els objectius formatius de l'assignatura són els següents: - Conèixer les bases de l'anatomia i de la fisiologia del cos humà en relació al moviment, així com de la higiene i dels primers auxilis. - Conèixer els processos i mecanismes del condicionament físic de l'organisme humà per al seu desenvolupament i per a la millora de la Salut. - Saber reconèixer i analitzar en les activitats físiques els components de les capacitats condicionals i les recomanacions per a la seva aplicació a les edats escolars. - Saber aplicar recursos didàctics d'Activitat Física per a la Salut adients a les característiques de l'alumnat en edat escolar, referits a la programació, metodologia i avaluació. - Sensibilitzar, experimentar i adquirir coneixements bàsics sobre el tractament de la diversitat en l'activitat física que possibilitin una EF inclusiva. - Desenvolupar l'esperit crític i autocrític realitzant valoracions i aportacions sobre el propi treball, el del grup i el del professorat. - Vivenciar activitats pel desenvolupament de la condició física i el manteniment de la salut mitjançant la utilització d'espais i recursos diversos, amb especial dedicació al medi natural. - Desenvolupar l'actitud participativa, respectuosa, cooperativa i compartida per a la presa de decisions en l'àmbit de l'educació. 1.
Resum: This subject is developed in the fourth year and gives the right to mention Physical Education if the following elective subjects are also passed: Sports Play and Initiation, Expression and Body Communication, Physical Education and its Didactic II, Learning and Motor Development. The training objectives of the subject are the following: - Meet the bases of the anatomy and of the physiology of the human body at account at the movement, as well as of the hygiene and of the first helps. - To know the processes and mechanisms of the physical conditioning of the human organism for the improvement of Health. - To Know how to analyze the components of conditional capacities and elements of the physical load involved in physical activities. - To Know how to apply didactic resources of Physical Activity for Health appropriate to the characteristics of school age, referred to in the programming, methodology and evaluation. - To experiment and acquire basic knowledge about the treatment of diversity in physical activity that enable an inclusive physical education. - To develop a critical spirit by making assessments and contributions about the work itself, the group and the teacher. - To experience activities for the development of Health through the use of different spaces and materials. - To develop a participative, respectful, cooperative and shared attitude for decision making.
Resum: Esta asignatura se desarrolla en el cuarto curso y da derecho a la mención de Educación Física si se superan también las asignaturas optativas siguientes: Juego e Iniciación Deportiva, Expresión y Comunicación Corporal, Educación Física y su Didáctica II, Aprendizaje y Desarrollo Motor. Los objetivos formativos de la asignatura son los siguientes: - Conocer las bases de la anatomía y de la fisiología del cuerpo humano en relación al movimiento, así como de la higiene y los primeros auxilios. - Conocer los procesos y mecanismos del acondicionamiento físico del organismo humano para la mejora de la Salud. - Saber analizar en las actividades físicas los componentes de capacidades condicionales y elementos de la carga física que participan. - Saber aplicar recursos didácticos de Actividad Física para la Salud adecuadas a las características en edad escolar, referidos en la programación, metodología y evaluación. - Sensibilizar, experimentar y adquirir conocimientos básicos sobre el tratamiento de la diversidad en la actividad física que posibiliten una EF inclusiva. - Desarrollar el espíritu crítico realizando valoraciones y aportaciones sobre el propio trabajo, el del grupo y el del profesorado. - Vivenciar actividades para el desarrollo de la Salud mediante la utilización de espacios y materiales diversos. - Desarrollar la actitud participativa, respetuosa, cooperativa y compartida para la toma de decisiones. 1.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Educació Primària [2500798]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [1140] ; Grau en Educació Primària [896]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 108.2 KB

Anglès
6 p, 127.8 KB

Castellà
6 p, 108.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2022-07-15, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir