Web of Science: 1 citas, Scopus: 1 citas, Google Scholar: citas,
Differences in picture naming between children with cochlear implants and children with typical hearing
Cambra, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Losilla Vidal, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Mena, N. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Pérez, Encarna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)

Fecha: 2021
Resumen: Increase in the auditory abilities of children with cochlear implants (CIs) has led to an improvement in naming tasks, although divergent results are still being reported; this strongly suggests that further studies are needed. The study aims to compare the responses in a picture-naming activity between the complete population of children aged 5 to 7 with cochlear implants in Catalonia -Spain- (N = 31), without developmental problems, and a matched sample of 31 children with typical hearing. A picture-naming task was used to assess their lexical naming abilities. The results show that children with CIs provide more non-responses, they produce fewer words correctly, they require a longer reaction time and they commit more picture-naming errors than children with typical hearing. The auditory age does significantly affect the results, but not the type of implant. In spite of the hearing gain achieved with the cochlear implant and the listening experience progressively achieved in distinct contexts, further explicit work on lexical naming in speech-therapy intervention is clearly required. Picture naming, Cochlear implant, Childhood, Education.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Picture naming ; Cochlear implant ; Childhood ; Education
Publicado en: Heliyon, Vol. 7 (november 2021) , ISSN 2405-8440

DOI: 10.1016/j.heliyon.2021.e08507
PMID: 34917803


7 p, 502.8 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2022-11-23, última modificación el 2023-11-22



   Favorit i Compartir