Google Scholar: citas,
Anàlisi de dades en projectes de ciències : mesura de paràmetres per estudiar la qualitat de l'aire en la zona del voltant de l'escola
Artigas Pursals, Judit (Escola Immaculada Concepció Horta)

Título variante: Data analysis in science projects : measurement of parameters to study environmental quality in the school area
Título variante: Análisis de datos en proyectos de ciencias : medida de parámetros para estudiar la calidad ambiental en la zona de alrededor de la escuela
Fecha: 2023
Resumen: Es presenta un treball fet amb alumnes de primer de Batxillerat dins de l'assignatura Reptes Científics. L'objectiu principal és recollir dades a partir de les quals es generaran conclusions. Els alumnes prenen consciència de la importància de la presa de dades fent varies mesures puntuals o bé monitoritzant les mesures durant un cert temps per calcular mitjanes i desviacions estàndards. L'anàlisi de les dades comença per avaluar si hi ha dades anòmales i tot seguit s'estudia si hi ha diferències significatives entre dades d'un mateix paràmetre obtingudes amb sensors diferents. S'avalua si hi ha correlació entre els paràmetres i s'elaboren mapes de gradients de colors per estudiar la qualitat de l'aire.
Resumen: This article presents a work carried out with first year high school students within the subject Scientific Challenges. The main objective is to collect and analyse data to obtain conclusions. Students become aware of the importance of collecting data by using specific points of measurements or by monitoring measurements to calculate averages and standard deviations. The second step is evaluating anomalous data. After that, the students must study if there are significant differences between data of the same parameter obtained with different sensors, to see if there are correlations between parameters and to draw up gradient colour map to study the environmental quality of the area.
Resumen: Se presenta un trabajo hecho con alumnado de primero de Bachillerato dentro de la asignatura Retos Científicos. El objetivo principal es recoger y analizar datos a partir de los cuales se generarán conclusiones. El alumnado toma consciencia de la importancia de la toma de datos haciendo varias medidas puntuales o bien monitorizando sus medidas durante un cierto tiempo para calcular medianas y desviaciones estándar. El análisis estadístico de los datos comienza por evaluar si hay datos anómalos y a continuación se estudia si hay diferencias significativas entre datos de un mismo parámetro obtenidas con sensores diferentes. Se evalua si hay correlación entre los parámetros y se elaboran mapas de gradientes de colores para estudiar la calidad ambiental de la zona.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Anàlisi ; Tractament de dades ; Estudi experimental ; Batxillerat ; Reptes científics ; Competència científica ; Analysis ; Treatment data ; Experimental research ; High education ; Scientific competence ; Análisis ; Tratamiento de datos ; Estudio experimental ; Bachillerato ; Retos científicos ; Competencia científica
Publicado en: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 39-47 (Experiències didàctiques i treballs pràctics) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n45-artigas
DOI: 10.5565/rev/ciencies.475


9 p, 365.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Ciències
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2023-02-01, última modificación el 2023-11-08



   Favorit i Compartir