Google Scholar: cites
Justification and Scope of the Book
Muradian, Roldan (Universidade Federal Fluminense)
Villamayor Tomás, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2023
Resum: Academic schools are important institutions for consolidating and disseminating ideas. They can be defined as diffused communities held together by a collectively constructed body of knowledge, a shared worldview and a network of social relations. Identifying and delimiting academic schools might be a hard endeavor, since they are embedded in a fluid "state of spirit," which is context- and time-specific, and not always easy to systematize and communicate. However, we still think that the notion (or metaphor) of "school" still makes sense to characterize the bonding elements that hold together and give coherence to the diverse ideas, debates and approaches represented in this book.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Col·lecció: Studies in Ecological Economics ; 8
Document: Capítol de llibre ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: The Barcelona School of Ecological Economics and Political Ecology. A Companion in Honour of Joan Martinez-Alier, 2023, p. 3-8, ISBN 978-3-031-22566-6

Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/272850
DOI: 10.1007/978-3-031-22566-6_1


6 p, 257.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Llibres i col·leccions > Capítols de llibres

 Registre creat el 2023-06-20, darrera modificació el 2023-06-23



   Favorit i Compartir