El impacto de la música pop de Asia Oriental en América Latina. Estudio de caso de Mayday (Taiwan-China) y Super Junior (Corea del Sur) en Argentina
Guerra, María del Valle
Sáiz López, Amelia, dir.
Beltrán, Joaquín, dir.

Date: 2022
Abstract: L'impacte de la música pop de l'Àsia Oriental a l'Amèrica Llatina. Estudi de cas de Mayday (Taiwan-Xina) i Super Junior (Corea del Sud) a Argentina L'objectiu d'aquesta recerca és l'anàlisi de la recepció de la música pop d'Àsia Oriental a l'Argentina com un estudi de cas on s'interrelaciona la globalització amb les indústries culturals i les seves conseqüències en les dinàmiques interculturals a causa de la seva influència i impacte en les audiències. El desenvolupament de noves tecnologies en l'era de la comunicació permet que la música popular expandeixi el seu abast i atracció, en particular com a catalitzadora d'usos, costums i valors. La presència de les indústries culturals asiàtiques a Amèrica Llatina és un fet tangible i des de l'any 2000 ha cobrat un clar impuls guiat per la hallyu -cultura popular coreana- i especialment per la música k-pop i c-pop. Els joves a l'Argentina organitzen concursos, festivals i altres relacionats amb aquesta música, sent seguidors de determinats grups. Mitjançant l'anàlisi comparativa de l'evolució i característiques de dos conjunts musicals, Mayday (Taiwan-Xina) i Super Junior (Corea del Sud), s'analitzen els continguts transmesos i els valors confucians associats a ells, així com la seva influència i impacte en l'audiència, i la particular atracció entre els fans i les seves famílies.
Abstract: El impacto de la música pop de Asia Oriental en América Latina. Estudio de caso de Mayday (Taiwan-China) y Super Junior (Corea del Sur) en Argentina El objetivo de esta investigación es el análisis de la recepción de la música pop de Asia Oriental en Argentina como un estudio de caso donde se interrelaciona la globalización con las industrias culturales y sus consecuencias en las dinámicas interculturales debido a su influencia e impacto en las audiencias. El desarrollo de nuevas tecnologías en la era de la comunicación permite que la música popular expanda su alcance y atracción, en particular como catalizadora de usos, costumbres y valores. La presencia de las industrias culturales asiáticas en América Latina es un hecho tangible y desde el año 2000 ha cobrado un claro impulso guiado por la hallyu -cultura popular coreana- y en especial por la música k-pop y c-pop. Los jóvenes en Argentina organizan concursos, festivales y demás relacionados con esta música, siendo seguidores de determinados grupos. Mediante el análisis comparativo de la evolución y características de dos conjuntos musicales, Mayday (Taiwan-China) y Super Junior (Corea del Sur), se analizan los contenidos transmitidos y los valores confucianos asociados a ellos, así como su influencia e impacto en la audiencia, y la particular atracción entre los fans y sus familias.
Abstract: The Impact of East Asian Pop Music on Latin America. Case study of Mayday (Taiwan-China) and Super Junior (South Korea) in Argentina The objective of this investigation is to analyze the reception of East Asian pop music in Argentina as a case study that interrelates globalization and cultural industries and the consequences for intercultural dynamics due to their impact and influence on audiences. The development of new technologies in the Era of Communication allows popular music to expand its reach and attraction, as a catalyst for uses, customs and values. The presence of Asian cultural industries in Latin America is a fact and since the year 2000 has clearly gained momentum led by the Hallyu -Korean popular culture- and especially by k-pop and c-pop music. In Argentina, young people organize competitions, festivals and other activities related to this music. They also are fans of certain music groups. A comparative analysis of the evolution and characteristics of two music groups, Mayday (Taiwan-China) and Super Junior (South Korea) examines the contents conveyed and the Confucian values associated with them together with their influence and impact on audiences, including the special attraction they have for fans and their families.
Note: Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Traducció i Estudis Interculturals
Rights: ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
Language: Anglès
Series: Programa de Doctorat en Traducció i Estudis Interculturals
Document: Tesi doctoral ; Text ; Versió publicada
Subject: Musica pop d'Asia Oriental ; Musica pop de Asia Oriental ; East Asian pop music ; Valors confucians a indústries culturals ; Valores confucianos en industrias culturales ; Cultural industries confucian values ; Recepció a Amèrica Llatina i el seu impacte a Argentina ; Recepcion en América Latina y su impacto en Argentina ; Ciències Humanes

Adreça alternativa: https://hdl.handle.net/10803/688545


2.4 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Doctoral theses

 Record created 2023-06-26, last modified 2023-10-05



   Favorit i Compartir