Gestió i innovació a l'aula de matemàtiques [102059]
Planas Raig, Nuria
Guinjoan, Marc
Clemente, Francisco
Albarracín Gordo, Lluís
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Management and Innovation in the Mathematics Classroom
Títol variant: Gestión e innovación en el aula de matemáticas
Data: 2023-24
Resum: Es tracta d'una assignatura obligatòria de tercer curs centrada en el desenvolupament de competències professionals d'anàlisi didàctica i matemàtica, a partir de situacions reals de l'aula de matemàtiques a primària, que seran el punt de partida del disseny, gestió i avaluació d'activitats matemàtiques innovadores, interdisciplinàries i inclusives. Des de Gestió i innovació a l'aula de matemàtiques, es vol incidir en la capacitat de relacionar i integrar els coneixements que s'han anat construint a les altres assignatures de matemàtica i didàctica de les matemàtiques del Grau. Aquesta assignatura desenvolupa el coneixement pràctic i l'aplicació del currículum de matemàtica de primària en la planificació, el disseny i l'avaluació de tasques i seqüències d'ensenyament i aprenentatge de continguts matemàtics, amb especial atenció als següents: 1. Geometria: transformacions geomètriques, simetria i semblança. 1 1. Geometria: transformacions geomètriques, simetria i semblança. 2. Nombres racionals: nombres decimals i operacions, concepte de fracció i representacions. 3. Mesura: magnituds i unitats de mesura, procediments de mesura. Proporcionalitat. Es concreten els següents objectius específics: 1. Conèixer diferents elements teòrics per a l'anàlisi didàctica de situacions d'ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques a primària. 2. Desenvolupar competències professionals d'anàlisi didàctica i matemàtic pel disseny, planificació, gestió i avaluació de tasques i seqüències d'ensenyament i aprenentatge sobre nombres, mesura i geometria. 3. Conèixer i analitzar situacions didàctiques, interdisciplinàries i innovadores, identificant els continguts matemàtics i els d'altres àrees que s'hi treballen. 4. Afavorir aspectes innovadors relatius a la gestió de l'aula de matemàtiques i a l'ús de recursos didàctics. 5. Dissenyar intervencions per a l'ensenyament de la matemàtica a primària, a partir del currículum i de les seves directrius teòriques.
Resum: Compulsory third year course that focuses on the development of skills of teaching and mathematical analyses, based on real situations of primary mathematics classrooms, to allow to design, manage and evaluate innovative, interdisciplinary and inclusive mathematical activities. Recommendation of having completed the compulsory subjects: "Mathematics for teachers" and "Learning mathematics and curriculum". Management and innovation in mathematics classroom aims at enacting the ability to relate and integrate the knowledge students have constructed in the former subjects of mathematics and mathematics education that is needed for teaching mathematics at primary school. 1 This course develops practical knowledge and application of mathematics curriculum in the planning, the design and the assesment of activities and sequences of teaching and learning mathematical contents in the primary school, exemplifying the following curricular mathematical content: 1. Geometry: geometric transformations, symmetry and similarity. 2. Rational numbers: decimals and operations, representations and concept of fraction. 3. Measure: quantities and units of measurement, measurement procedures. Proportionality. The following objectives are specified: 1. Knowing theoretical elements to analyze educational situations of teaching and learning mathematics in primary school 2. Acquiring professional skills of didactical and mathematical analysis. In the design, planning, management and evaluation of teaching and learning sequences (involving numbers, measurement and geometry) 3. Understanding and analyzing teaching situations, interdisciplinary and innovative situations, identifying mathematical and other contents. 4. Encouraging innovative aspects of mathematics classroom management and use of educational resources. 5. Designing interventions for teaching mathematics in primary school, based on the curriculum and their theoretical guidelines.
Resum: Asignatura obligatoria de tercer curso centrada en el desarrollo de competencias profesionales de análisis didáctico y matemático, a partir de situaciones reales del aula de matemáticas en primaria, que' permita el diseño, gestión y evaluación de actividades matemáticas innovadoras, interdisciplinarias e inclusivas. Se imparte cuando se han cursado las asignaturas obligatorias: "Matemáticas para maestros" y "Aprendizaje de las matemáticas y currículo". Desde Gestión e innovación a la aula de matemáticas se quiere incidir en la capacidad de relacionar e integrar los conocimientos construidos en las otras asignaturas de matemáticas y didáctica de las matemáticas, necesarios para la enseñanza de la matemática en la etapa de primaria. 1 Esta asignatura desarrolla el conocimiento práctico y la aplicación del currículo de matemáticas de primaria en la planificación, el diseño y la evaluación de tareas y secuencias de enseñanza y aprendizaje de contenidos matemáticos, ejemplificándolos en los siguientes contenidos matemáticos curriculares: 1. Geometría: transformaciones geométricas, simetría y semejanza. 2. Números racionales: números decimales y operaciones, concepto de fracción y representaciones. 3. Medida: magnitudes y unidades de medida, procedimientos de medida. Proporcionalidad. Se concreten los siguientes objetivos específicos: 1. Conocer diferentes elementosteóricos para el análisis didáctico de situaciones de enseñanza y aprendizaje de las matemáticas en primaria. 2. Adquirir competencias profesionales de análisis didáctico y matemático por el diseño, planificación, gestión y evaluación de tareas y secuencias de enseñanza y aprendizaje sobre números, medida y geometría. 3. Conocer y analizar situaciones didácticas, interdisciplinarias e innovadoras, identificando los contenidos matemáticos y los de otras áreas que se trabajan. 4. Favorecer aspectos innovadores relativos a la gestión del aula de matemática y al uso de recursos didácticos. 5. Diseñar intervenciones para la enseñanza de la matemática en primaria, a partir del currículo y de sus directrices teóricas.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Educació Primària [2500798]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [1140] ; Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363] ; Grau en Educació Primària [896]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 111.3 KB

Anglès
6 p, 108.8 KB

Castellà
6 p, 110.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2023-06-27, darrera modificació el 2023-10-31



   Favorit i Compartir