Anàlisi del sector turístic [101194]
Santolalla Garcia, Beatriz
García Jimènez, Sonia
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (Escola FUAB-f)

Additional title: Analysis of the Tourism Sector
Additional title: Análisis del sector turístico
Date: 2023-24
Abstract: L'assignatura pretén situar als alumnes de primer curs del Grau en Turisme en el món del turisme, concretament introduir l'activitat de les diferents empreses turístiques existents al sector. L'alumne estudiarà el funcionament de les empreses proveïdores de bens i serveis turístics (empreses de transport turístic, companyies asseguradores, guies turístics, etc,. ) així com el funcionament de les empreses d'intermediació i l'organització departamental i de RRHH de l'àrea d'allotjament dels establiments hotelers. Aquesta assignatura es divideix en dos parts diferenciades i complementaries: la intermediació de serveis turístics mitjançant les empreses d'intermediació i els nous canals d'intermediació, i l'hotel com establiment d'allotjament de primer ordre dins de l'hoteleria i el turisme. Al finalitzar l'assignatura l'alumne haurà de ser capaç de: 1. Identificar i relacionar les activitats que conformen el sector turístic en tots els seus àmbits (empreses d'intermediació, hoteler, restauració i oci, consultoria,. . . ). 2. Relacionar les activitats que conformen el sector turístic en tots els seus àmbits, (empreses d'intermediació, hoteler, restauració i oci, consultoria,. . . ), distingint els seus elements diferencials. 3. Argumentar a través de la visió del sector i la perspectiva teòrica, com ha de ser desenvolupat el sector 1 3. Argumentar a través de la visió del sector i la perspectiva teòrica, com ha de ser desenvolupat el sector turístic. 4. Analitzar la dimensió econòmica del turisme a partir de l'estudi dels seus subsectors (empreses d'intermediació, hoteler, restauració i oci, consultoria,. . ). 5. Distingir i descriure projectes pel desenvolupament turístic dels diferents subsectors del sector turístic. 6. Treballar en equip / demostrar orientació de servei al client des del respecte a la diversitat i la pluralitat d'idees, persones i situacions.
Abstract: This course aims to define the first course for students in the Degree in Tourism in the world of tourism; specifically the objective is to introduce them into the practice of the activities developed by different tourism companies existing in this industry. The student will study how tourism service and goods suppliers (i. e. public transportation companies, insurance companies, tour guides, etc. ) operates, as well the operation of the intermediary tourist companies and hotel establishments. This course has two different and complementary parts: one part is related to the structure and operation of hotels as accommodation establishments of first order within the hospitality and tourism industry, and the second part referred to intermediary tourist companies. At the end of the course the student will be able to: 1. Identify and relate the activities that conform the tourist sector in all its fields (travel agencies, hotels, restoration and leisure, consulting. . . ) 2. Relate the activities that conform the tourist sector in all its fields, (travel agencies, hotesl, restoration and leisure, consulting,. . . ), distinguishing their differential elements. 3. Argue through the vision of the sector and the theoretical prospect, how the tourist sector has to be 1 3. Argue through the vision of the sector and the theoretical prospect, how the tourist sector has to be developed. 4. Analyse the economic dimension of tourism from the study of its subsectors (travel agencies, hotels, restoration and leisure, consulting,. . ). 5. Distinguish and describe projects for the tourist development of the different subsectors of the tourist sector 6. Work as a team / demonstrate orientation and culture service based on respect for diversity and plurality of ideas, people and situations.
Abstract: La asignatura pretende situar a los alumnos de primer curso del Grado en Turismo en el mundo del turismo, concretamente introducir la actividad de las diferentes empresas turísticas existentes en el sector. El alumno estudiará el funcionamiento de las empresas proveedoras de bienes y servicios turísticos (empresas de transporte turístico, compañías aseguradoras, guías turísticos, etc. ,. ) así como el funcionamiento de las empresas de intermediación y la organización departamental y de RRHH del área de alojamiento de los establecimientos hoteleros. Esta asignatura se divide en dos partes bien diferenciadas y complementarias al tiempo: la intermediación de servicios turísticos mediante agencias de viajes y los nuevos canales de intermediación y el hotel como establecimiento de alojamiento de primer orden dentro de la hostelería y el turismo. Al finalizar la asignatura el alumno deberá ser capaz de: 1. Identificar y relacionar las actividades que conforman el sector turístico en todos sus ámbitos (agencias de viaje, hotelero, restauración y ocio, consultoría, . . . ). 2. Relacionar las actividades que conforman el sector turístico en todos sus ámbitos, (agencias de viajes, 1 2. Relacionar las actividades que conforman el sector turístico en todos sus ámbitos, (agencias de viajes, hotelero, restauración y ocio, consultoría, . . . ), distinguiendo sus elementos diferenciales. 3. Argumentar a través de la visión del sector y la perspectiva teórica, como debe ser desarrollado el sector turístico. 4. Analizar la dimensión económica del turismo a partir del estudio de sus subsectores (agencias de viajes, hotelero, restauración y ocio, consultoría. . . ). 5. Distinguir y describir proyectos para el desarrollo turístico de los diferentes subsectores del sector turístico. 6. Trabajar en equipo / demostrar orientació y cultura de servicio desde el respeto a la diversidad y pluralidad de ideas, personas y situaciones.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Turisme [2500894]
Study plan: Grau en Turisme [1345] ; Grau en Turisme [820]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 105.9 KB

Anglès
5 p, 104.6 KB

Castellà
5 p, 105.6 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2023-07-14, last modified 2024-02-10



   Favorit i Compartir