Introducció a la Gestió de la Innovació [102163]
Blabia Girau, Daniel
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria

Additional title: Introduction to Innovation Management
Additional title: Introducción a la Gestión de la Innovación
Date: 2023-24
Abstract: OBJECTIUS PEL ALUMNE: Una visió de la innovació com un procés integrat al negoci en el context de la empresa, aprofundint en el desenvolupament de competències organitzatives per innovar i en la dinàmica especifica de la innovació tecnològica. Abordar el tema des de la perspectiva estratègica, organitzativa i operativa. Entendre la importància de la gestió de la innovació en un entorn empresarial caracteritzat per la incertesa. Identificar els vectors que les organitzacions tenen que gestionar per obtenir una innovació amb èxit . Entendre la innovació com el resultat d'una estratègia de negoci. Conèixer els mecanismes legals de la propietat intel·lectual. Valorar el talent de les persones i els equips de treball, com un factor clau d'un procés innovador Valorar el concepte de construcció social de la tecnologia Entendre la importance d'una gestió responsble de la innovacion VECTORS CLAU QUE CAL FOMENTAR ALS ALUMNES PER OBTINDRE EXIT EN AQUEST AMBIT: Conèixer que és la innovació i com s'insereix en els processos productius Diferents models de innovació i quan aplicar-los: intraemprenedoria, open innovation, innovació corporativa, transferència de tecnologia Analitzar les claus de les tecnologies disruptives i les organitzacions exponencials Incloure la innovació en la estratègia de les empreses 1 Incloure la innovació en la estratègia de les empreses Elaborar un roadmap de innovació alineat amb la estratègia de les organitzacions Quin paper juga el client en la innovació i quines son les eines de generació de costumer insight El rol dels equips de treball i el talent per obtenir el màxim rendiment de la innovació Coneixement de les eines més rellevants utilitzades per la generació de innovació a les organitzacions tant industrials com de serveis.
Abstract: OBJECTIVES FOR THE STUDENT: A vision of innovation as an integrated business process in the context of the company, deepening the development of organizational competencies to innovate and the specific dynamics of technological innovation. Address the issue from a strategic, organizational and operational perspective. Understand the importance of managing innovation in a business environment characterized by uncertainty. Identify the vectors that organizations have to manage to achieve successful innovation. Understand innovation as a result of a business strategy. Understand the legal mechanisms of intellectual property. Value the talent of people and work teams, as a key factor in an innovative process. Understand the process of social costruction of technoloy Understance the importance of a responsible governance of technology KEY VECTORS THAT SHOULD BE REINFORCED TO STUDENTS TO GET SUCCESS IN THIS AREA: Knowing what innovation is and how it is embedded in productive processes Different models of innovation and when applied: entrepreneurship, open innovation, corporate innovation, technology transfer Analyze the keys to disruptive technologies and exponential organizations Include innovation in the strategy of companies 1 Include innovation in the strategy of companies Draw up an innovation roadmap aligned with the strategy of the organizations What role the customer plays in innovation and what are the tools of a generation of insight costumer The role of the work teams and the talent to obtain the maximum performance of the innovation Knowledge of the most relevant tools used for the generation of innovation in both industrial and service organizations.
Abstract: OBJETIVOS PARA EL ALUMNO: Una visión de la innovación como un proceso integrado al negocio en el contexto de la empresa, profundizando en el desarrollo de competencias organizativas para innovar y en la dinámica específica de la innovación tecnológica. Abordar el tema desde la perspectiva estratégica, organizativa y operativa. Entender la importancia de la gestión de la innovación en un entorno empresarial caracterizado por la incertidumbre. Identificar los vectores que las organizaciones tienen que gestionar para obtener una innovación con éxito. Entender la innovación como el resultado de una estrategia de negocio. Conocer los mecanismos legales de la propiedad intelectual. Valorar el talento de las personas y los equipos de trabajo, como un factor clave de un proceso innovador. Valorar el concepto de costrucion social de la tecnologia Entender la importance de una gestion responsble de la innovacion VECTORES CLAVE QUE HAY QUE FOMENTAR A LOS ALUMNOS PARA QUE OBTENGAN EXITO EN ESTE ÁMBITO: Conocer que es la innovación y cómo se imbrinca en los procesos productivos Diferentes modelos de innovación y cuando aplicarlos: intraemprendeduría, open innovation, 1 Diferentes modelos de innovación y cuando aplicarlos: intraemprendeduría, open innovation, innovación corporativa, transferencia de tecnología Analizar las claves de las tecnologías disruptivas y las organizaciones exponenciales Incluir la innovación en la estrategia de las empresas Elaborar un roadmap de innovación alineado con la estrategia de las organizaciones ¿Qué papel juega el cliente en la innovación y cuáles son las herramientas de generación de costumer insight El rol de los equipos de trabajo y el talento para obtener el máximo rendimiento de la innovación Conocimiento de las herramientas más relevantes utilizadas para la generación de innovación en las organizaciones tanto industriales como de servicios.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Grau en Empresa i Tecnologia [2501232] ; Grau en Gestió Aeronàutica [2501233]
Study plan: Pla d' Estudis de Gestió Aeronàutica [829] ; Pla d' Estudis d'Empresa i Tecnologia [948]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 113.1 KB

Anglès
6 p, 111.3 KB

Castellà
6 p, 112.8 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2023-07-14, last modified 2024-01-27



   Favorit i Compartir