Introducció a l'Arqueologia [106849]
Busquets i Costa, Francesc
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Títol variant: Introduction to Archaeology
Títol variant: Introducción a la Arqueología
Data: 2023-24
Resum: Els objectius del primer curs (amb 60 crèdits de formació bàsica obligatòria) són dotar a l'estudiant d'una formació bàsica en arqueologia, història i altres disciplines socials, i que es familiaritzi amb matèries històrico-arqueològiques que es desenvoluparan en cursos posteriors. Així, la meitat dels crèdits corresponen a la matèria Història, que es composa de l'assignatura Introducció a l'Arqueologia , i d'una assignatura per a cada un dels grans períodes històrics (Prehistòria, Història Antiga, Història Medieval, i Història Moderna i Contemporaria). Els 30 crèdits restants corresponen a matèries de tipus social que han de complementar la formació en lletres de l'arqueòleg com l'art, la filosofia, l'antropologia i la llengua. Per tant, mentre des de la matèria Història s'inicia a l'alumne en els dos grans blocs de coneixements que composen el grau - els de tipus històric i els de tipus metodològic -, és exclusivament Introducció a l'Arqueologia que té la responsabilitat de d'aportar uns fonaments sòlids sobre els quals s'hauran de bastir els coneixements de tipus metodològic al llarg del grau. Amb aquest objectiu i amb el d'aportar una visió panoràmica de la disciplina, es composa de pinzellades de temes molt diversos i conté pràctiques d'excavació. Concretament, els objectius formatius de l'assignatura són: 1) Aportar a l'alumne una visió panoràmica de l'arqueologia i del procés que implica un projecte de recerca arqueològica. En aquest sentit, principalment, es pretén que l'alumne: - es familiaritzi amb el concepte d'arqueologia científica i amb la informació que pot aportar l'anàlisi i interpretació de les restes arqueològiques - reflexioni sobre la importància social del patrimoni arqueològic. 1 - adquireixi nocions sobre els principals mètodes d'investigació arqueològica 2) Que l'alumne conegui i apliqui la metodologia essencial per desenvolupar un treball de recerca bibliogràfica (ex. estratègies de recerca bibliogràfica, estructura, aspectes formals, etc). 3) Que l'alumne adquireixi coneixements essencials pràctics d'excavació. 4) Que l'alumne adquireixi uns primers coneixements sobre diferents jaciments de Catalunya.
Resum: The objectives of the first year (with 60 compulsory basic education credits) are to provide the student with basic training in archeology, history and other social disciplines, and familiarize themselves with historical-archaeological matters that will be developed in later courses. Thus, half of the credits correspond to the subject History, which is composed of the subject Introduction to Archeology, and a subject for each one of the great historical periods (Prehistory, Ancient History, Medieval History, and Modern History i Contemporaria). The remaining 30 credits correspond to subjects of a social nature that must complement the archeology's literary education such as art, philosophy, anthropology and language. Therefore, while from the subject History begins to the student in the two big blocks of knowledge that compose the degree - those of historical type and those of methodological type -, it is exclusively Introduction to the Archeology that has the responsibility Provide solid foundations on which methodological knowledge must be built throughout the degree. With this objective and with which to provide a panoramic view of the discipline, it is composed of brushstrokes of very diverse subjects and contains excavation practices. Specifically, the training objectives of the subject are: 1) To provide students with a panoramic view of archeology and the process that involves an archaeological research project. In this sense, mainly, it is intended that the student: - Become familiar with the concept of scientific archeology and with the information that can contribute to the analysis and interpretation of the archaeological remains - reflect on the social importance of archaeological heritage. - acquire notions about the main methods of archaeological research 2) Thatthe student knows and applies the essential methodology to develop a bibliographic research work (eg bibliographic research, structure, formal aspects, etc. ). 3) That the student acquires essential practical knowledge of excavation. 4) That the student acquires first knowledge about different deposits of Catalonia. 1 4) That the student acquires first knowledge about different deposits of Catalonia.
Resum: Los objetivos del primer curso (con 60 créditos de formación básica obligatoria) son dotar al estudiante de una formación básica en arqueología, historia y otras disciplinas sociales, y que se familiarice con materias histórico-arqueológicos que se desarrollarán en cursos posteriores. Así, la mitad de los créditos corresponden a la materia Historia, que se compone de la asignatura Introducción a la Arqueología, y de una asignatura para cada uno de los grandes periodos históricos (Prehistoria, Historia Antigua, Historia Medieval, e Historia Moderna y contempor). Los 30 créditos restantes corresponden a materias de tipo social que deben complementar la formación en letras del arqueólogo como el arte, la filosofía, la antropología y la lengua. Por lo tanto, mientras desde la materia Historia inicia al alumno en los dos grandes bloques de conocimientos que componen el grado - los de tipo histórico y los de tipo metodológico -, es exclusivamente Introducción a la Arqueología que tiene la responsabilidad de aportar unos cimientos sólidos sobre los que se deberán construir los conocimientos de tipo metodológico a lo largo del grado. Con este objetivo y con el de aportar una visión panorámica de la disciplina, se compone de pinceladas de temas muy diversos y contiene prácticas de excavación. Concretamente, los objetivos formativos de la asignatura son: 1) Aportar al alumno una visión panorámica de la arqueología y del proceso que implica un proyecto de investigación arqueológica. En este sentido, principalmente, se pretende que el alumno: - se familiarice con el concepto de arqueología científica y con la información que puede aportar el análisis e interpretación de los restos arqueológicos - reflexione sobre la importancia social del patrimonio arqueológico. - adquiera nociones sobre los principales métodos de investigación arqueológica 2) Que el alumno conozca y aplique la metodología esencial para desarrollar un trabajo de investigación bibliográfica (ej. Estrategias de búsqueda bibliográfica, estructura, aspectos formales, etc). 3) Que el alumno adquiera conocimientos esenciales prácticos de excavación. 1 3) Que el alumno adquiera conocimientos esenciales prácticos de excavación. 4) Que el alumno adquiera unos primeros conocimientos sobre diferentes yacimientos de Cataluña.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Arqueologia [2504611]
Pla d'estudis: Grau en Arqueologia [1541]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
9 p, 115.1 KB

Anglès
7 p, 111.2 KB

Castellà
7 p, 111.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2023-07-14, darrera modificació el 2023-11-16



   Favorit i Compartir